جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 04.12.2016, 10:18

کتاب‌های پرفروش کدامند؟

هفته گذشته ۳۵ عنوان کتاب در فهرست پرفروش های بازار نشر قرار گرفتند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا از خانه کتاب، «من پیش از تو» و ‘دختری که رهایش کردی ‘بیش از سایر آثار در سبد خرید علاقه‌مندان به کتاب قرار گرفتند.

کتاب داستانی «من پیش از تو» روایت زندگی «ویل ترینرِ» جوانی ماجراجو است، که به ورزش ‌های خطرناک و هیجان‌ انگیزی مانند صخره‌نوردی می‌پرداخت.
او که در اوج جوانی و سلامت و ثروت به‌سر می‌برد، ناگهانی و به دنبال یک تصادف قطع نخاع شده و زندگی‌اش دگرگون می‌شود. رویارویی این جوان با پرستاری که مسئول مراقبت از اوست و تلاش می‌کند تا نگاه جدیدی به زندگی را به او بیاموزد، ماجرای این رمان را شکل می‌دهد.

رمان «دختری که رهایش کردی» نوشته جوجو مویز نویسنده انگلیسی، داستانی درباره دو زن با برخی ویژگی‌های مشابه است که یکی از آن‌ها به نام سوفی در زمان اشغال فرانسه مجبور است تا از خانواده‌اش در نبود شوهر در مقابل نازی‌ها محافظت کند و دیگری به نام لیو است که در لندن زندگی می‌کند.

شوهر لیو قبل از فوت به او یک تابلو نقاشی هدیه می‌دهد که نمایی از یک زن و مربوط به یک قرن قبل بوده که در جریان جنگ از فرانسه به انگلستان منتقل شده است.

کتاب‌هایی چون درنده باسکرویل، درون یک آینه درون یک معما، حیوان قصه‌گو، کیوتو، کشور آخرین‌ها، راز داوینچی و تمرکز نیز از آثاری بودند که برای نخستین‌بار به فهرست پرفروش‌های بازار نشر راه یافتند.

جنگل نروژی نوشته هاروکی موراکامی با ترجمه محمد عمرامی از انتشارات دوستان، نقش های ماندالا تالیف آنابل نایتینگل از نشر دیبایه ،ملت عشق اثری از الیف شافاک با ترجمه ارسلان فصیحی از نشرققنوس از دیگر کتابهای پرفروش در هفته گذشته هستند.

آثاری از جمله بهترین شکل ممکن نوشته مصطفی مستور از نشرچشمه، بانگ نی تالیف هوشنگ ابتهاج از انتشارات کارنامه، آموت کیوتو نوشته یاسوناری کاواباتا با ترجمه مهدی عباس پور از نشر چشمه با استقبال کتابخوانان رو به رو شد.

در ستایش بطالت تالیف برتراند راسل و محمدرضا خانی از نشر نیلوفر، خاطرات صد در صد واقعی یک سرخ‌پوست نوشته شرمن الکسی و ترجمه رضی هیرمندی از انتشارات افق، میرا نوشته کریستوف فرانک با ترجمه لیلی گلستان از نشر افق ،جزء از کل تالیف استیو تولتز و ترجمه پیمان خاکسار از انتشارات چشمه، کشور آخرین ها از پل استر با ترجمه خجسته کیهان از نشر افق و غیره نیز در فهرست پرفروش های کتاب هفته قرار گرفتند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024