جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 25.10.2016, 20:28

طرح تمدید «قانون تحریم ایران» در مجلس نمایندگان آمریکا

رادیو فردا: خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی خبر داده که رهبران جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا قرار است اواخر آبان ماه یک قانون تحریم‌های ایران را به رای گذاشته و آن را به مدت ۱۰ سال دیگر تمدید کنند.

رویترز روز سه‌شنبه چهارم آبان این خبر را به نقل از دستیاران کنگره آمریکا مخابره کرده است.

اعتبار این قانون روز ۳۱ دسامبر به پایان می‌رسد و یکی از کارهای ناتمام اعضای کنگره آمریکا پس از بازگشت به واشینگتن در روز ۲۴ آبان و پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور، رای‌گیری درباره این قانون خواهد بود.

دستیاران کنگره گفته‌اند که تمدید قانون «پاکیزه» بدون تغییر صورت خواهد گرفت و احتمالا از تصویب مجلس نمایندگان می‌گذرد ولی سرنوشت آن در سنای آمریکا هنوز مشخص نیست.

قانون تحریم‌های ایران موسوم به «آی‌اس‌ای»، نخستین بار در سال ۱۹۹۶ برای مجازات سرمایه‌گذاری در بخش صنعت انرژی ایران و به منظور بازداشتن تهران از ادامه برنامه هسته‌ایش وضع شد.

اما باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، و سایر قدرت‌های جهانی تیرماه پارسال به توافقی با ایران دست یافتند که بر اساس آن، بسیاری از فعالیت‌های اتمی تهران کاهش یافت و در مقابل تحریم‌های بین‌المللی علیه آن لغو شد.

کاخ سفید در مناسبت‌های مختلف به کنگره هشدار داده است که با هرگونه تحریم جدید که توافق هسته‌ای با ایران را خدشه‌دار کند مخالفت است. اما تمام جمهوریخواهان و بسیاری از دمکرات‌ها مخالف این توافق بوده و مایل نیستند تا این تحریم‌ها منقضی شود.

رویترز به نقل از آنها گزارش می‌دهد که تمدید قانون تحریم‌های ایران، «آی‌اس‌ای»، ناقض توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی نیست.

دولت اوباما از کنگره آمریکا خواسته است تا تمدید این قانون را به تاخیر بیاندازد و می‌گوید به اندازه کافی این قدرت را دارد تا در صورت نقض توافق هسته‌ای، تحریم‌های ایران را بار دیگر بازگرداند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024