شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 21.10.2016, 21:32

پیشتازی چشمگیر کلینتون نسبت به ترامپ

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که پس از برگزاری سومین و آخرین مناظره بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هیلاری کلینتون شانس بسیار بیشتری برای پیروزی در انتخابات نوامبر دارد.
نظرسنجی مشترک پلیتیکو-مورنینگ کانسالت که امروز جمعه منتشر شد، حاکی است که ۴۳ درصد رای دهندگان آمریکایی بر این باورند که هیلاری کلینتون پیروز نهایی مناظره اخیر بوده و تنها ۲۶ درصد آنها دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه را پیروز این مناظره دانسته اند.
این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که ۴۲ درصد مردم آمریکا قصد دارند به کلینتون رای دهند و در مقابل ۲۶ درصد آنها نیز به ترامپ رای خواهند داد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است ۸ نوامبر یعنی ۱۸ آبان برگزار شود.

نظرسنجی نیویورک تایمز

تارنمای روزنامه «نیویورک تایمز» به صورت آنلاین نتایج بررسی‌های خود از نتیجه احتمالی انتخابات آمریکا را منتشر می‌کند که براساس تازه ترین برآوردها آرای هیلاری کلینتون ۷ درصد بیشتر از دونالد ترامپ است.

بر پایه بررسی های این روزنامه آمریکایی، نامزد حزب دموکرات توانسته است ۴۷ درصد از آرای شرکت کنندگان در این نظرسنجی را کسب کند. نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا نیز توانست نظر ۴۰ درصد از رای دهندگان را به خود جلب کند.

برپایه نظرسنجی متناوب این روزنامه، کمترین میزان اختلاف رای دونفر در میانه های ماه جولای (ابتدای تابستان) بود. در نیمه نخست ماه سپتامبر نیز میزان اختلاف ۲ رقیب تااندازه ای کاهش یافت.

از نیمه دوم سپتامبر به بعد و با آغاز ماه اکتبر بود که اختلاف آرای ۲ رقیب افزایش یافت. به باور کارشناسان دلیل عمده این شرایط نیز افشای خبرهای حاشیه ای در مورد ترامپ و اظهارات وی در زمینه برخوردش با زنان بود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024