پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 21.10.2016, 12:11

کلینتون به ترامپ: سری به اتاق پروب خانم‌ها بزن

ترامپ و هیلاری کلینتون با گفتن متلک های زهردار به یکدیگر مراسم شام خیریه بنیاد اسمیت را به صحنه جنگ لفظی خود تبدیل کردند. آغازگر دعوای متلک های نیشدار البته ترامپ بود.

دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یک شب پس از برگزاری آخرین مناظره جنجالی و بحث برانگیزشان در شام یک مراسم خیریه متعلق به “کاتولیک های شهر نیویورک” حاضر شدند و در سخنرانی های غیر جدی و شوخی گونه خود حملاتی شدید را علیه یکدیگر انجام دادند.

به گزارش عصر ایران در مراسم شام خیریه  بنیاد “آلفرد . ای. اسمیت” که همه ساله در سومین پنج شنبه شب ماه اکتبر برگزار می شود ، دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کردند و با فاصله یک صندلی در کنار هم نشستند. نفر حایل بین این دو نامزد  اسقف اعظم شهر نیویورک  “تیموتی کاردینال دولان” بود.

از بین دو نامزد انتخاباتی، ترامپ نخستین فردی بود که در جایگاه سخنرانی قرار گرفت. او سخنرانی خود را با شوخی های مختلف آغاز کرد و از جمله کلینتون را هم با گفتن جملاتی طنز ” دست انداخت “، اما شوخی های ترامپ رفته رفته جدی شد و تبدیل به حملاتی تند و نیشدار علیه رقیب دموکرات خود شد.

از جمله اینکه او کلینتون را یک سیاستمدار فاسد خطاب کرد و مدعی شد او از کاتولیک ها نفرت دارد. ترامپ همچنین بار دیگر مساله “ای میل” های کلینتون را به میان کشید و در سخنان نیشداری بار دیگر وعده به زندان انداختن هیلاری کلینتون در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را تکرار کرد.

ترامپ در ابتدای صحبت های خود گفت : “من پیش از آمدن به اینجا مطمئن نبودم که آیا هیلاری نیز به این مراسم خواهد آمد یا نه ، چون حدس می زنم شما دعوت نامه حضور در این مراسم را به او ” ای میل ” نکرده باشید! شاید هم ” ای میل ” کردید و او این دعوت نامه را از میان افشاگری های ” ویکی لیکس ” پیدا کرده است!

او افزود: ما از افشاگری های ویکی لیکس چیزهای زیادی دستگیرمان شد. برای مثال این باور هیلاری که باید مردم را با داشتن دو نوع سیاست “عمومی” و “خصوصی” – پشت درهای بسته - فریب داد.”

“هو شدن” های مداوم از سوی جمعیت حاضر در سالن هم نتوانست ترامپ را از گفتن جملات و حملات نیشدار علیه کلینتون بازدارد، به نحوی که این مراسم خیریه سالانه، صحنه نمایش کم سابقه ترین شام سالانه خود شد که در آن دو نامزد انتخاباتی با انجام حملات شخصی به هم، جو مراسم را از حالت همیشگی خود خارج کردند.

در مقابل سخنان زهردار ترامپ ، کلینتون نیز در سخنان خود تلاش کرد پاسخ جملات نیشدار رقیب جمهوریخواه را بدهد از جمله اینکه درباره مساله سلامتی دونالد ترامپ گفت: “او مثل یک اسب سالم است، طوری که پوتین سوارش می شود.”

مجری برنامه شام خیریه نیز البته در صحبت های خود با دو نامزد انتخاباتی شوخی کرد از جمله اینکه در صحبت هایش گفت: کلینتون و ترامپ در ابتدای ورود به سالن شام خیریه با همدیگر سلام و احوالپرسی کردند و کلینتون به ترامپ گفت که سری به اتاق “پروب” خانم‌ها بزند.

دو نامزد انتخاباتی پس از پایان مراسم البته با یکدیگر دست داده و از هم خداحافظی کردند. آنها در شب قبل و در جریان مناظره نه در ابتدا و نه در انتهای مناظره دست نداده بودند.

مراسم شام خیریه بنیاد “اسمیت” در نزدیک به ۸ دهه گذشته هر ساله در نیویورک برگزار می شود و یکی از آخرین فرصت های حضور نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در یک جمع تقریبا گسترده محسوب می‌شود.

امسال نیز این مراسم با حضور ۱۵۰۰ تن از شخصیت‌ها و چهره های معروف برگزار شده بود. هزینه بلیت این شام ۳ هزار دلار برای هر میهمان است.

هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ هر دو از شخصیت های سیاسی و معروف شهر نیویورک محسوب می شوند. کلینتون زمانی سناتور این شهر بوده و هم اینک نیز ساکن این شهر  است و ترامپ نیز زاده و ساکن این شهر است.

این نخستین بار پس از ۷۲ سال است که دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هر دو ساکن شهر نیویورک هستند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024