چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 21.10.2016, 11:03

زنان و حقوق بشر، گزارش جدید مرکز سیاست خارجی درباره حقوق بشر در ایران

«زنان و حقوق بشر» جدیدترین گزارش مرکز سیاست خارجی درباره حقوق بشر در ایران است و به جنبش زنان در ایران و مبارزه زنان ایرانی برای دسترسی به حقوق شان پرداخته است. در این شماره تحت عنوان «گزارش حقوق بشر در ایران: زنان و حقوق بشر»،در مورد نیاز و اهمیت تشخیص وضعیت بغرنج فعلی زنان در ایران و نقش کلی آنان در تامین و پیشرفت فرهنگ حقوق بشر در ایران با در نظر گرفتن چالش های حقوقی، فرهنگی و اجتماعی، مقالاتی مهم به قلم فعالان، مدافعان و وکلای حقوق بشر در داخل و خارج از ایران ارایه داده شده است.

آرزویی اظهار نشده: «تحصیل برای تغییر»، دیپلماسی جنسیتی، حقوق بشر، و نقش زنان در معامله ایران، از خود مختاری تا خود سوزی: زمان گذشته و حال زنان کردی، بررسی انواع خشونت علیه زنان در ایران، سیاست های شیک بودن: چطور مد به آلت عناد تبدیل می شود، سیاست های شیک بودن: چطور مد به آلت عناد تبدیل می شود، جنبش زنان ایران؛ چالش‌ها و فرصت‌ها، سلامت روانی و حقوق زنان در ایران، بردباری، حمایت و تحریم کیفری در ایران و قوانین حمایتی اجرا نشده و کاهش فرصت‌های شغلی زنان: آش نخورده و دهن سوخته از جمله مقالات منتشر شده در این گزارش هستند.

گزارش حقوق بشر ایران نشریه‌ای است که مرکز سیاست خارجی آن را به چاپ می‌رساند. هدف این گزارش ایجاد فرهنگ هم‌فکری در میان تحلیلگران، فعالان، دانشگاهیان و سیاستمداران شناخته شده و نو ظهور در سراسر جهان است که توجهشان به امر مهم حقوق بشر در ایران است. شماره‌های مختلف گزارش با توجه به ابعاد خاص و به صورت دوره ای در طی سال به چاپ خواهد رسید و در وب سایت این مرکز قابل دسترسی هستند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024