شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 25.09.2016, 19:10

اسد و روس‌ها اردوگاهی را به آتش کشیدند

العربیه: منابعی در اپوزیسیون و ارتش دولتی سوریه اعلام کردند که جنگنده‌های روسی و سوری، یک اردوگاه استراتژیک در شمال حلب را پس از آن که بار دیگر به کنترل مخالفان در آمد، به شدت بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای دولتی در تلاش برای باز پس‌گیری اردوگاه آوارگان فلسطینی حندرات واقع در شمال حلب، از اسلحه قوی‌تری استفاده کردند.
این اردوگاه در چند کیلومتری شمال حلب در منطقه‌ای واقع است که بر یک جاده اصلی منتهی بر حلب اشراف دارد. این اردوگاه از چند سال پیش به کنترل مخالفان حکومت سوریه در آمده است.

صبح شنبه ۲۴ سپتامبر، نیروهای دولتی موفق شدند اردوگاه حندرات را به کنترل خود درآوردند. ساعاتی پس از آن اما، مخالفان در ضد حمله‌ای بار دیگر اردوگاه را از کنترل نیروهای دولتی خارج کردند.

فردی با نام ابوالحسنین که در دفتر فرماندهی عملیات مخالفان در حلب حضور دارد، در این باره گفت: «اردوگاه را باز پس گرفتیم اما نظام آن را با بمب‌های فسفری به آتش کشید. موفق به حمایت از اردوگاه شدیم اما بمباران خودروهای ما را آتش زد».

ارتش دولتی سوریه هم اذعان کرد که مخالفان، کنترل اردوگاه حندرات را بار دیگر باز پس گرفتند. ساعاتی که نیروهای دولتی کنترل اردوگاه را در دست داشتند، نخستین پیش‌روی بزرگ آن‌ها از زمانی بود که آغاز حمله بزرگ خود را برای کنترل کامل حلب اعلام کردند.

منابع محلی و ساکنان می‌گویند که هواپیماهای روسی، به بمباران مناطق مسکونی در حلب ادامه دادند و شماری از ساختمان ها را با خاک یکسان کردند.

احتمالا جنگ حلب که در آن حدود ۲۵۰ هزار غیر نظامی در محاصره قرار دارند، بزرگترین نبرد در جنگ داخلی سوریه است که تا کنون صدها هزار کشته و حدود ۱۱ میلیون آواره برجای گذاشته است.

دو هفته پس از اعلام توافق آتش بس در سوریه میان آمریکا و روسیه که اجرای آن بیش از یک هفته به طول نیانجامید، به نظر می رسد بشار اسد رئیس نظام سوریه و همپیمانان روس و ایرانی اش، حمله ای بزرگ برای محقق کردن پیروزی قاطعی آغاز کردند که امیدها برای موفقیت هرگونه تلاش های دیپلماتیک را از میان برده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024