شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 25.09.2016, 17:00

جزییات ملاقات احمدی‌نژاد با آیت‌الله خامنه‌ای

سحام نیوز: موضوع دیدار محمود احمدی‌نژاد رییس دولت سابق با رهبر جمهوری اسلامی، موضوعی است که طی چند روز گذشته موجب سرخوردگی حامیان احمدی‌نژاد و ایجاد جنگ و جدل‌های درون گروهی در این مجموعه‌ی انحرافی شده است. عده‌ای خواستار اظهار نظر صریح دفتر رهبری در خصوص این ملاقات شده‌اند و طی نامه‌ای به محمد محمدی‌ گلپایگانی رئیس‌دفتر رهبر ایران، خواستار اظهارنظر صریح در این خصوص شده‌اند. نامه‌ای که به نظر می‌رسد به بایگانی سپرده شود و پاسخی برای آن دریافت نشود.

منابع آگاه خبری گزارش داده‌اند که علی‌رغم تمامی تکذیبیه‌ها در خصوص این دیدار، روز چهارشنبه سوم شهریورماه ملاقاتی ۴۰ دقیقه‌ای میان محمود احمدی‌نژاد و آیت‌الله علی خامنه‌ای صورت پذیرفته است که در این دیدار، محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبری نیز حضور داشته است. این ملاقات پس از یک‌سال تلاش و درخواست احمدی‌نژاد برای ملاقاتی خصوصی با آیت‌الله خامنه‌ای صورت پذیرفته است.

در ابتدای این ملاقات، محمود احمدی‌نژاد به بیان گزارشی از سفرهای استانی اخیر خود پرداخت و اعلام کرد که «عملکرد ضعیف دولت یازدهم، مردم را مستأصل کرده و مردم از من تقاضای ورود به صحنه‌ی انتخابات را دارند.»

آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به سخنان احمدی‌نژاد گفته است: «این سفرها نباید شائبه انتخاباتی به خود بگیرد، چون قرار نیست، جناب‌عالی در این رقابت شرکت کنید.»

رهبری در برابر اصرار احمدی‌نژاد که خواست و فشار مردم را «بسیار زیاد» توصیف کرده، گفته است: «حضور شما در انتخابات، موجب ایجاد دو قطبی می‌شود و این دو قطبی به صلاح انقلاب و مردم نیست و شما باید در برابر ایجاد این خواست مقاومت کنید.»

این جلسه که به دلیل اصرار احمدی‌نژاد و انکار آیت‌الله خامنه‌ای قرار بود در یک‌ساعت پایان یابد، در کمتر از چهل دقیقه پایان یافت و منابع خبری «سحام» می‌گویند که آیت‌الله خامنه‌ای در حالتی ناراحت جلسه را ترک کرده است.

در پایان این جلسه هم‌چنین آیت‌الله خامنه‌ای از چهار سال دوم دولت احمدی‌نژاد گلایه کرده و می‌گوید: «اغلب فسادهای فعلی کشور، میزان وسیع اختلاس‌ها و ایجاد جو بی‌اعتمادی میان مردم، از چهار ساله‌ی دولت دوم نشآت گرفته و شما کشور را در وضعیت بدی قرار دادید.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024