شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 26.08.2016, 20:47

ارتش آزاد سوریه به کردهای سوری: منبج را ترک نکنید منتظر رویارویی نظامی باشید

العربیه: سرتیپ احمد البری رئیس ستاد مشترک ارتش آزاد سوریه، روز جمعه به کردهای مسلح سوری که شهر منبج را در اختیار دارند هشدار داد. که اگر شهر را ترک نکنند منتظر رویارویی نظامی سختی با ارتش آزاد باشند.

همزمان با این هشدار برخی رسانه‌ها از گلوله باران مواضع کردها توسط توپخانه ارتش ترکیه در جنوب جرابلس خبر دادند.

به گزارش کانال تلویزیون «سی ان ان ترکیه» ارتش ترکیه پس از هشدار به کردها برای ترک منطقه منبج و عدم پاسخگویی شبه نظامیان کرد مناطق مواضع کردها در فاصله 40 کیلومتری شمال منبج را هدف آتش توپخانه‌ای خود قرار داد.

ارتش ترکیه نیز اعلام کرد که روز گذشته مواضع کردها در جنوب منبج را هدف قرار داده است.

رجب طیب اردوغان پس از موفقیت ارتش ترکیه و ارتش آزاد سوریه اعلام کرد که هدف از عملیات «سپر فرات» پاکسازی کامل حدود ترکیه از تروریستهای داعش و پ ک ک است.

خطر بروز درگیری میان کُردها و ارتش آزاد سوریه

مخالفان سوری تحت لوای ارتش آزاد سوریه (FSA) می‌گویند که در یک مبارزه روز افزون در برابر شبه نظامیان واحدهای مدافع خلق (YPG) قرار دارند که به ایالات متحده در ادامه مبارزه خود علیه داعش در سوریه کمک می‌کنند.

به گفته کارشناسان دو طرف اولویت‌های مختلفی در جنگ دارند. ارتش آزاد سوریه برای سرنگونی رئیس جمهور بشار اسد می‌جنگند، در حالی که YPG در تلاش است تا مناطق تحت کنترل خود در شمال سوریه را از آن کشور جدا کند.

هر طرف نیز دیگری را به همدستی با دشمنان خود در مبارزه که بعد قومی به خود گرفته است دعوت می‌کند. مبارزه‌ای که گروه‌های حاضر در میان اکثریت عرب سوریه علیه یکی از گروه‌هایی می‌جنگند که در سال 2011 و با هدف دفاع از اقلیت کرد ایجاد شد.

با ورود ارتش آزاد در منطقه جرابلس و هشدار به کردها برای ترک منبج ، تنش بین دو گروه مورد حمایت ایالات متحده به نقطه اوج خود رسیده است این اختلاف برای ائتلاف بین المللی که کمپین ضد داعش را رهبری می‌کند یک ضعف به شمار می‌رود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024