جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 25.08.2016, 11:52

ترکیه ۲۰ تانک اضافی در جرابلس سوریه مستقر کرد

العربیه: به دنبال آزادسازی شهر جرابلس از سلطه داعش توسط ارتش آزاد سوریه که با کمک و پوشش نیروهای ائتلاف و حمایت توپخانه آنکارا صورت گرفت، امروز پنجشنبه ترکیه ۲۰  دستگاه تانک اضافی را در مناطق آزاد شده مستقر کرد.

یک مقام ارشد ترکیه گفت:«بیش از ۲۰ تانک و آمبولانس از مرز نزدیک شهر کرکمیش ترکیه واقع در جنوب شرق این کشور عبور کرده و وارد قلمرو سوریه شد».

وی افزود:«ترکیه آماده است در صورت درخواست ارتش آزاد سوریه تانک‌های بیشتری را برای حمایت از مخالفان معتدل سوری در سوریه مستقر کند».

در همین حال منابع ارتش آزاد سوریه اعلام کردند، هدف بعدی نیروهای انقلابی ارتش آزاد پس از کنترل شهر جرابلس، بازپسگیری شهرستان «باب» است ».

این منبع افزود:«در عملیات آزادسازی جرابلیس نیروهای ترکیه هیچگونه تلفاتی متحمل نشده‌اند. تنها یکی از نیروهای ارتش آزاد در این عملیات به قتل رسید».

این در حالی است که دفتر تبلیغانی جنبش «نورالدین زنکی» از عقب نشینی نیروهای داعش و استقرار آنها در شهر الباب در حلب خبر داد. شهر باب اکنون تنها جایی است که در استان حلب در دست داعش باقى مانده است.

از سوی دیگر منابع مخالفان سوری علام کردند که شبه نظامیان داعش برای جبران شکست خود در جرابلس به یکی از اردوگاههای مخالفان در نزدیکی مرز اردن حمله کرد.

حمله داعش به اردوگاه مخالفان در مرز اردن با مقاومت سرسخت مخالفان سوریه مواجه شد. شبه نظامیان داعش با از دست دادن بیش از ۳۰ تن مجبور به عقب نشینی شدند.

طبق گفته این منبع یکی عامل انتحاری داعشی با استفاده از خودروی بمبگذاری شده تلاش کرد که خود را در یکی از اردوگاهها مخالفان در نزدیکی مرز سوریه - اردن با خودرو منفجر کند اما موفق نشد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024