پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 29.07.2016, 10:01

هشدار اروپا به ترکیه درباره برخورد با مظنونان پرونده کودتای نافرجام

جمعه ۸ مرداد ۱۳۹۵
بی بی سی فارسی
یوناس هان، کمیسر اتحادیه اروپا که مسئولیت مذاکره با ترکیه در مورد عضویت این کشور در این اتحادیه را برعهده دارد به ترکیه در مورد برخوردش با کسانی که مظنون به همدستی در کودتای اخیر در این کشور هستند، هشدار داده است.
آقای هان به روزنامه آلمانی زوددویچه تسایتونگ گفته است چنانچه حتی شبهه‌ای اندک ایجاد شود که براساس قانون این افراد در این کودتای نافرجام دخالت نداشتند، این مساله تبعاتی برای ترکیه خواهد داشت.
این مقام اتحادیه اروپا همچنین گفته توافقی که براساس آن کشورهای اروپایی پذیرفته اند که به ترکیه در مقابل جلوگیری از ورود پناهجویان بیشتر به اروپا کمک مالی کنند، متوقف می شود.
از زمان وقوع کودتای نافرجام اخیر در ترکیه دست‌کم ۶۰ هزار کارمند دولت، سرباز و پلیس و نیروهای دیگر بازداشت یا برکنار شده‌اند.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه شرایط اضطراری در ترکیه اعلام کرده همچنین مهلت ۳۰ روزه بازداشت بدون تفهیم اتهام را در این کشور افزایش داده است.
این تصمیم دولت ترکیه با اعتراض نهادهای حقوق بشری از جمله عفو بین‌الملل روبرو شده است.
عفو بین الملل ضمن هشدار به دولت ترکیه در مورد افزایش مهلت قانونی بازداشت بدون تفهیم اتهام، اعلام کرده ترکیه “بسیار فراتر از آنچه بتوان یک پاسخ قانونی به کودتا نامید” قدم برداشته است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024