پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 28.07.2016, 6:34

تقلیل حکم احسان مازندرانی از هفت سال به دو سال حبس

برادر همسر احسان مازندرانی، روزنامه نگار زندانی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت خبردار شده‌ است که حکم این روزنامه نگار در دادگاه تجدید نظر از هفت سال زندان به دو سال زندان کاهش یافته است. به گفته او اما تا این لحظه حکم به وکیل آقای مازندرانی یا خود زندانی ابلاغ نشده است.

سام حسینی با اظهار خوشحالی از کاهش حکم به کمپین گفت: «خوشحالم دادگاه تجدید نظر این حکم سنگین را شکست اما ما انتظار آزادی کامل او را داریم چون او کاری خلاف قوانین جاری انجام نداده که در زندان باشد.»

هوشنگ پور بابایی، وکیل احسان مازندرانی روز ششم مرداد ماه در گفتگویی با خبرگزاری دانشجویی ایسنا با اظهار اینکه این خبر را «شنیده» گفت: «امروز شنیده ام که حکم موکلم از ۷ سال حبس به دو سال حبس تقلیل یافته است.» اما به گفته این وکیل، آنها از مفاد حکم بی خبر هستند و نمی دانند مجازات کدام یک از دو اتهام موکلش تقلیل یافته است.

آقای پوربابایی گفته است: «این موضوع که دادگاه تجدید نظر در مفاد حکمش و اتهامات موکلم کدام یک از اتهامات را نپذیرفته و مجازات کدام یک از اتهامات تقلیل یافته است، مشخص نیست زیرا هنوز حکم به دستمان نرسیده و نمی توانیم راجع به آن اظهار نظر کنیم.»

وکیل این روزنامه نگار در این گفتگو گفته است او یکشنبه هفته آینده برای ابلاغ حکم به دادگاه مراجعه خواهد کرد.

احسان مازندرانی، روزنامه نگار و مدیر مسوول سابق روزنامه فرهیختگان که در تاریخ ۱۱ آبان ۱۳۹۴ به همراه چهار روزنامه نگار و یک شهروند دیگر از سوی دفتر حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران تحت پروژه ای با عنوان «نفوذ» بازداشت شد در اواخر اسفند ۱۳۹۴ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به دو اتهام «تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» محاکمه و پس از آن به هفت سال حبس محکوم شد. دادگاه تجدید نظر این روزنامه نگار در تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۳۹۵ در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر برگزار شد.

احسان مازندرانی روز  ۲۸ اردبیهشت ماه در اعتراض به روند بازجویی ها، اتهاماتش، حکم دادگاه و عدم آزادیش با قرار وثیقه تا صدور رای دادگاه دست به اعتصاب غذا زد. او روز دوشنبه ۲۱ خرداد ماه در اثر افت فشار خون ناشی از اعتصاب غذا دچار حمله قلبی و از زندان به بیمارستان منتقل شد.

این روزنامه نگار پس از ۵۰ روز اعتصاب غذا در تاریخ  ۱۵ تیر ۱۳۹۵ از بیمارستان به مدت سه روز به مرخصی آمد. او پس از پایان مرخصیش به بند هشت زندان اوین بازگشت.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024