پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 27.07.2016, 21:47

ائتلاف بین‌الملل به گنجی از اسناد مرتبط با داعش دست یافت

العربیه: یک مسئول نظامی آمریکایی روز چهارشنبه ۲۷ ژوئیه اعلام کرد نیروهایی که با پشتیبانی ایالات متحده آمریکا برای شکست گروه دولت اسلامی موسوم به داعش در شمال سوریه در حال نبرد هستند، گنجی بزرگ از اسناد این گروه را به دست آورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کلنل کریس گارفر کلنل آمریکایی در عراق گفته است که جنگجویان مورد حمایت آمریکا، در انتقال روستا به روستای خود در اطراف شهرک منبج در شمال سوریه، اسنادی شامل چندین دفترچه، دستگاه‌های لپ تاپ، سی دی، یو اس پی و کتاب‌های پیشرفته ریاضی بازنویسی شده به زبان داعش، پیدا کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، نیروهای ائتلاف سوریه دموکراتیک که از جنگجویان کُرد و عرب تشکیل شده، بیش از چهار ترابایت اطلاعات الکترونیکی داعش را به دست آوردند. ائتلاف بین‌الملل به رهبری آمریکا در حال تجزیه و تحلیل این اطلاعات است که اکثر آن به زبان عربی نوشته شده است.

آقای گارفر گفت: «اطلاعات بسیار زیاد است، بررسی و تحلیل آن زمان زیادی می‌برد، پس از به دست آوردن نتایج می‌توانیم نقطه‌ای که برای از میان بردن داعش باید از آن پیش برویم را مشخص کنیم».

او ادامه داد: «مشاوران ائتلاف بین‌الملل از آن‌ جا که می‌دانند منبج یک پایگاه استراتژیک برای شبه‌نظامیان داعش است، به جنگجویان توضیح داده‌اند که چه نوع اطلاعات الکترونیکی را در جریان جنگ با شبه‌نظامیان باید گردآوری کنند».

او افزود: «اطلاعاتی که تا کنون گردآوری شده، چگونگی تعامل داعش با شبه‌نظامیان خارجی پس از ورود به سوریه را نشان می‌دهد. منبج محل استقبال اصلی شبه‌نظامیان خارجی هنگام رسیدنشان به سوریه است».

آقای گارفر گفت: «هنگامی که شبه‌نظامیان خارجی می‌رسند، مورد معاینه قرار می‌گیرند، درباره زبان‌هایی که بلندند صحبت کنند از آن‌ها پرسیده می‌شود، به آن‌ها ماموریت‌های لازم داده می‌شود و سپس به مکانی که برای آن‌ها در سوریه یا عراق تعیین می‌شود، اعزام می‌شوند».

جنگجویان ائتلاف سوریه دموکراتیک در هفته‌های اخیر در جنگ با داعش در اطراف شهرک منبج، پیشروی تدریجی داشته‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024