جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 24.07.2016, 9:09

نشست مخفیانه انتخاباتی احمدی‌نژاد با روحانیون

آرمان - امیرحسین عظیمی: دیروز آیت‌الله محسن غرویان از فعالیت‌های اتاق فكر تخریب دولت در استان‌های تهران، قم و مشهد پرده برداشت. این روحانی پیش از این هم درباره تحركات مخالفان دولت و برنامه آنها برای سازماندهی اقداماتی جهت تضعیف دولت‌ گفته بود.

وی روز گذشته در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه آیا ادعاهای موجود درباره تك‌دوره‌ای بودن دولت روحانی و فیش‌های حقوقی سازمان‌دهی شده است و ارتباطی به اتاق فكر علیه دولت دارد، گفته بود:«معتقدم یك اتاق فكر علیه دولت وجود ندارد، بلكه چندین اتاق فكر در حال فعالیت هستند كه پایگاه‌های آنها در تهران، قم، مشهد و برخی شهرهای دیگر است. در این اتاق‌های فكر رقبای روحانی می‌نشینند و برنامه‌ریزی می‌كنند؛ و شاید پول‌های زیادی را برای ایجاد موج علیه دولت صرف می‌كنند.»

دانسته‌های غرویان به این موضوع اتاق فكر تخریب دولت محدود نشد و در بخش دیگری با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد به ایلنا گفت: «احمدی‌نژاد سخنرانی‌هایی ‌می‌كند و نشست‌هایی دارد. اطلاع دارم به صورت مخفیانه و در سكوت از اساتید و علمای حوزه برای نشست‌هایی در تهران با حضور احمدی‌نژاد دعوت رسمی شده است تا در این نشست‌ها هماهنگی‌های لازم را برای انتخابات آینده ریاست‌جمهوری داشته باشند.»

او با بیان اینكه البته قطعا این حقوق‌های نامتعارف بی‌عدالتی است و باید جلوی آن گرفته شود، تاكید كرد: مصادیق بی‌عدالتی در دولت قبل متعدد و كلان‌تر بود اما برخی تریبون‌ها، افراد و جناح‌ها انصاف ندارند كه به صورت یكسان اعتراض كنند كه این ناشی از اغراض سیاسی است، اما خدایی هم هست و دل‌های مردم محكمه است. به نظرم حقوق ملت كار خود را خواهد كرد و استیفا خواهد شد.

این استاد حوزه عنوان كرد: اهل انصاف هم می‌بیند و می‌داند كه در این دولت اگر اشتباهی رخ داده عذرخواهی می‌كند و روحیه پوزش از ملت را برخلاف دولت قبل دارد. امیدواریم دل‌های مردم كه پشتوانه اصلی اخلاق و انصاف است، به خواسته خود برسد. محسن غرویان روز گذشته در گفت‌وگو با «آرمان» به بیان جزئیات دیگری از نشست‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد پرداخت كه در ادامه آمده است:

مستندات شما درباره ارتباط برخی روحانیون با احمدی‌نژاد چیست؟
یكی از اساتید در قم زندگی می‌كند و با ایشان ارتباط نزدیكی دارم. ایشان به من گفتند كه از وی دعوت شده كه در جلسه‌ای با حضور احمدی‌نژاد شركت كند. وقتی این دعوت و خبر جلسه از سوی یك نفر اعلام می‌شود، معلوم است افراد مشابه دیگر هم هستند كه به این جلسات دعوت می‌شوند.

پیش‌بینی شما از اهداف جلسات چیست كه اینچنین اقدام به دعوت می‌كنند؟
پبش بینی من این است كه این جریان درصدد است كه در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده با افرادی رایزنی كنند ونیزعده‌ای از روحانیون را آماده و با خود همراه کنند تا از احمدی‌نژاد حمایت کرده و برای او تبلیغ كنند.

مشخصا كدام طیف این پتانسیل را برای حمایت از احمدی‌نژاد دارد؟
درباره این مسائل فكر زیادی نكرده‌ام. مدتی هم هست كه در قم نیستم و در جای دیگری برنامه دارم بنابراین فرصت تعقیب این مسائل را نداشتم. هر چند در این راستا، رابطه دلواپسان كمافی السابق مشخص است.

لیدر این جریان‌ها را می‌شناسید كه معرفی كنید؟
نه من به این مسائل به صورت جدی نپرداخته‌ام.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024