سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 30.06.2016, 7:06

اوباما: حادثه استانبول نشان داد داعش چیزی برای ارائه به مردم ندارد

رئیس جمهوری ایالات متحده روز چهارشنبه در واکنش به حملات ترویستی اخیر در ترکیه، بطور غیرمستقیم گروه افراطی داعش را مسئول دانست و گفت انفجارهای روز گذشته در فرودگاه استانبول داد که این گروه شرور چیزی برای ارائه به مردم ندارد.

باراک اوباما که پس از دیدار با سران کشورهای کانادا و مکزیک در اوتاوا با خبرنگاران گفت‌وگو می کرد، تاکید کرد که “ما در کنار مردم ترکیه هستیم و می خواهیم کاری کنیم تا مطمئن شویم چنین حوادث وحشتناکی دیگر در هیچ جا اتفاق نخواهد افتاد.”

اواخر روز سه شنبه، تیراندازی و انفجار انتحاری در فرودگاه بین المللی آتاترک در شهر استانبول، قلب تجاری ترکیه و یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان، ۴۱ کشته بر جای گذاشت و منجر به زخمی شدن ۲۳۹ نفر شد. گروه داعش مظنون اصلی این حملات است.

رئیس جمهوری آمریکا که برای نشست سه جانبه آمریکا، کانادا و مکزیک در چارچوب توافق تجارت آزاد آمریکا شمالی، نفتا، به کانادا سفر کرده، در ادامه گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تسلیت به مردم و دولت ترکیه، گفت پس از حادثه با همتای ترک خود در ارتباط بوده است.

اقای اوباما گفت “امروز شانس این را داشتم تا نه تنها درباره حادثه دلخراش دیروز ... بلکه درباره تعهد مستحکم خود در قبال ترکیه، شریک ما در ناتو، و ائتلاف گسترده ای که در سراسر جهان برای مبارزه با داعش تشکیل داده ایم، با پرزیدنت (رجب طیب) اردوغان صحبت کنم.”

هرچند هنوز گروه موسوم به “دولت اسلامی” یا داعش مسئولیت حملات ترویستی روز سه شنبه فرودگاه استانبول را به عهده نگرفته است و تحقیقات مسئولان ترکیه نیز در این زمینه همچنان ادامه دارد، با این حال انگشت اتهام به سوی این گروه افراطی نشانه رفته است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024