پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 27.06.2016, 10:11

"پنج عضو حزب دموکرات کردستان ایران در مهاباد کشته شدند"

دوشنبه ۷ تیر ۱۳۹۵
دویچه وله فارسی
سپاه پاسداران در بیانیه‌ای از مرگ پنج عضو حزب دمکرات کردستان ایران در مهاباد خبر داده است. به نوشته سپاه دو تن از کشته‌شدگان از “فرماندهان” این گروه بوده‌اند. حزب دمکرات کردستان مرگ یک تن از نیروهایش را تأیید کرده است.
در جریان درگیری میان نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و افراد مسلح حزب دمکرات کردستان ایران در مهاباد، “پنج تن از اعضای این حزب” کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، این درگیری‌ها از شامگاه جمعه ۴ تیر (۲۴ ژوئن) آغاز شده است.
سپاه پاسداران ایران اعلام کرده که دو تن از “فرماندهان نیروهای مسلح کرد به نام آرش و شورش منبری” در میان کشته‌شدگان هستند.
در اطلاعیه پیشمرگان شورای نظامی حزب دمکرات کردستان ایران که روز شنبه منتشر شد تنها مرگ “شورش منبری” تایید شده است.
این درگیری‌ها در منطقه مرزی سروآباد و نیز منطقه عمومی مهاباد روی داده است. به گفته سپاه پاسداران، “مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات و امکانات” از نیروهای کرد به دست سپاه افتاده است. سپاه در بیانیه خود نوشته است که هیچ عضوی از نیروهایش در این درگیری‌ها آسیب ندیده‌اند.
سایت “رژی کورد” اما از قول یک “منبع موثق” نوشته ٤ نفر از عوامل سپاه در جریان این درگیری‌ها کشته شده و یک عضو سپاه نیز به اسارت نیروهای پیشمرگه درآمده است. این سایت هویت یکی از زخمی‌های سپاه پاسداران را “سلیمان نوذری” اعلام کرده است.
سایت رسمی حزب دمکرات کردستان ایران در خبری نوشته که کوهستان‌های کوسالان واقع در سروآباد با ادوات سنگین نظامی مورد آماج نیروهای سپاه قرار گرفته است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024