پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 24.06.2016, 17:52

جهانگیری: در دولت قبل به خودشان مدال و سکه دادند

بی بی سی: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران، گفته است که دولت حسن روحانی مصمم به برخورد با حقوق‌های بالای مدیران دولتی است. آقای جهانگیری گفته است که حقوق‌های اضافی پرداخت‌شده باید به خزانه بازگردانده شود و مدیرانی که در این زمینه تخلفی کرده‌اند برکنار خواهند شد.

معاون اول رئیس جمهور ایران گفته است که روند پرداخت حقوق‌های بالا به دولت محمود احمدی‌نژاد برمی‌گردد، او کابینه آقای احمدی‌نژاد را متهم کرده که “در دولت به عنوان مهمترین رکن تصمیم‌گیری این نظام نشستند دور خودشان و تصمیم گرفتند به خودشان نشان و سکه بدهند.”

او گفته: “از یک جمع ۳۰ نفره دولت به ۲۷ نفر از خودشان نشان درجه دو و درجه یک با ۷۵ و ۱۰۰ سکه دادند.”

افشای حقوق چند ده میلیون تومانی چند مدیر دولتی به مجادله‌ سیاسی بزرگی در ایران بدل شده است. روز پنجشنبه اعلام شد که علی صدقی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران، در همین رابطه برکنار شده است.

رسانه‌های محافظه‌کاران در ایران بابت حقوق‌های بالای مدیران حملات زیادی را متوجه دولت حسن روحانی کرده‌اند. در مقابل، طرفداران دولت می‌گویند فساد مالی و اداری کنونی در اقدامات دولت محمود احمدی نژاد ریشه دارد.

اسحاق جهانگیری دولت آقای احمدی نژاد را به “تضعیف و تخریب قانون و نهادهای رسمی” متهم کرده و در توصیف آن دوران گفته: “متاسفانه یک فساد سیستمی به جان نظام افتاده بود”.

او درباره اعطای مدال و سکه به اعضای دولت در زمان ریاست جمهوری قبلی گفته: “اعطای نشان درجه یک و درجه دو نیازمند برگزاری مراسم و پخش از تلویزیون است اما این خبر اینقدر قبیح بود که بدون برگزاری هرگونه مراسم و تشریفاتی این نشان‌ها را مخفیانه دادند.”

آقای جهانگیری گفته چنین اقدامی باعث می‌شود که مدیران پایین دست هم تصمیم‌های مشابهی درباره خود بگیرند. او گفته مطابق تصمیم هیئت دولت از این پس “هیچ ذینفعی حق ندارد در مورد ارائه تسهیلات و خدمات به خود تصمیم‌گیری کند.”




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024