شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 29.05.2016, 22:41

وضعیت نامشخص منتخب مردم بندرلنگه ادامه دارد

اعتماد: اگر اقدام شورای نگهبان در مورد رد صلاحیت منتخبین مردم در انتخابات هفتم اسفند دامن منتخب سوم اصفهان را گرفت در دور دوم انتخابات هم منتخب بندر لنگه بود كه اسیر این داستان شد و تمام آرایش باطل. هم وزارت كشور و هم منتخب مردم بندر لنگه می‌گویند شورای نگهبان درمورد این رد صلاحیت و ابطال آرا هیچ توضیحی نداده است. در این میان، معاون سیاسی وزیر كشور اعلام كرده شورای نگهبان طی نامه‌ای ابطال انتخابات بندر لنگه را به وزارت كشور اعلام كرد و با این روند باید در این حوزه انتخابیه انتخابات میان‌دوره‌ای برگزار شود، اما دلایل ابطال انتخابات در حوزه انتخابیه بندرلنگه از سوی شورای نگهبان به وزارت كشور اعلام نشده است. از سوی دیگر خالد زمزم‌نژاد هم گفته شورای نگهبان هنوز درباره ردصلاحیت از من توضیحی نخواسته و هیچ مستنداتی به من نشان داده نشده است.

نظر شورای نگهبان برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای در بندرلنگه است
مقیمی در مورد انتخابات بندرلنگه گفت: در این مورد شورای نگهبان طی نامه‌ای ابطال انتخابات را به وزارت كشور اعلام كرد و با این روند باید در این حوزه انتخابیه انتخابات میان‌دوره‌ای برگزار شود، اما دلایل ابطال انتخابات در حوزه انتخابیه بندرلنگه از سوی شورای نگهبان به وزارت كشور اعلام نشده است. معاون سیاسی وزارت كشور در ادامه در واكنش به اینكه برخی می‌گویند دلیل ابطال آرای بندرلنگه دخالت دولت در انتخابات بوده است، گفت: دولت هیچ دخالتی در هیچ‌یك از حوزه‌های انتخابیه نداشته است و ما این اظهارات را اتهام علیه وزارت كشور می‌دانیم و این حق را برای خود محفوظ می‌دانیم كه با این اتهام‌زنی‌ها برخورد كنیم. او افزود: این اظهارات در حالی بیان می‌شود كه تا امروز كسی در مورد ادعای دخالت دولت در انتخابات سندی به ما ارائه نكرده است. مقیمی تاكید كرد: وقتی در دور اول شورای نگهبان صحت انتخابات در ۲۰۷ حوزه انتخابیه را مورد تاكید قرار می‌دهد؛ یعنی همه روند‌ها درست انجام شده است. اگر هم روند انتخابات اخیرا در بندرلنگه مورد تایید قرار نگرفته است، هنوز دلیل آن به ما اعلام نشده در حالی كه باید استناد قانونی این موضوع كتبا به وزارت كشور اعلام شود ضمن اینكه صحت انتخابات در این حوزه انتخابیه هم ابتدا مورد تایید قرار گرفته بود و بعد از شكایت‌هایی كه به شورای نگهبان رسید تصمیم به ابطال انتخابات اتخاذ شد.

اعتراضم به ابطال آرا را پیگیری می‌كنم
خالد زمزم‌نژاد كه پیش از این از سوی وزارت كشور به عنوان منتخب مردم در دور دهم مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه معرفی شده بود، درباره ابطال انتخابات غرب استان هرمزگان اظهار داشت: رای من در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی حداكثری بود و هم در هیات اجرایی و هم در هیات نظارت نتایج انتخابات تایید شده بود. با این حال بعد به نتایج انتخابات اعتراض شد و بازشماری آرا در حوزه انتخابیه غرب استان انجام شد كه نشان می‌داد نتیجه اعلام شده درست است و صورتجلسه هم برای استان و هم برای مركز فرستاده شد. بعد گفتند آرا مخدوش بوده و به خاطر مخدوش بودن انتخابات را باطل كرده بودند. زمزم‌نژاد تصریح كرد: انتخابات سالم بود و از طریق شورای نگهبان اعتراض خود را پیگیری خواهم كرد و در این زمینه با آقای مقیمی، آقای لاریجانی، بیت رهبری و همه ظرفیت‌های موجود برای صیانت از رای مردم اعتراض كردم تا ان‌شاءالله به صحن مجلس برگردم. شورای نگهبان هنوز درباره رد صلاحیت از من توضیحی نخواسته و هیچ مستنداتی به من نشان داده نشده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024