شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 27.05.2016, 22:08

فراکسیون «ولایت» در مقابل فراکسیون «امید»

شرق: مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس در حالی امروز با حضور اعضای هیأت دولت و رؤسای قوه قضائیه و شورای نگهبان و جمعی دیگر از مسئولان کشور و همچنین نمایندگان منتخب مجلس دهم در بهارستان برگزار می‌شود که تلاش‌های اعضای فراکسیون امید برای رسیدن به تعاملی راهگشا با علی لاریجانی همچنان بدون‌پاسخ مانده است.

روز گذشته، محمدعلی وکیلی از منتخبان لیست امید در تهران، به فارس گفته بود که با انتخاب تابش، تاجگردون و نوبخت به نمایندگی از فراکسیون امید و احمد امیرآبادی، جهانبخش محبی‌نیا، محمد دهقان، کاظم جلالی و بهروز نعمتی به عنوان نمایندگان فراکسیون اصولگرایان، کمیته‌ای برای «تعامل درباره ارکان مجلس» تشکیل شده است. کمیته‌ای که وکیلی به آن اشاره کرده بعد از ناکام‌ماندن تلاش‌های فراکسیون امید برای تعامل با لاریجانی بر سر مسند ریاست مجلس و قطعی‌شدن رقابت عارف و لاریجانی برای ریاست، با پیشنهاد فراکسیون امیدی‌ها تشکیل شد تا درباره ترکیب هیأت‌رئیسه و سایر ارکان مجلس، با هماهنگی بین دو فراکسیون و تعامل آنها، تدبیری اندیشیده شود؛ اما اخباری که از گوشه و کنار به گوش می‌رسد، حاکی از این است که نمایندگان علی لاریجانی و فراکسیون اصولگرایان که حالا با نام‌هایی مانند فراکسیون فراگیر، خود را معرفی می‌کنند، تا آخرین لحظات نیز به پیشنهادهای فراکسیون‌امیدی‌ها برای تعامل روی خوش نشان نداده‌اند.

از سوی دیگر و درحالی‌که آخرین جلسه فراکسیون امید قبل از افتتاحیه مجلس که قرار بود روز چهارشنبه در ساختمان مجلس مشروطه برگزار شود، لغو شد، بعد‌از‌ظهر دیروز در این ساختمان جلسه‌ای با دعوت فراکسیون اصولگرایان برگزار شد که قرار بود قاسم سلیمانی نیز به عنوان سخنران در این جلسه حاضر باشد. موسوی‌لاریگانی تعداد شرکت‌کنندگان در این مراسم را 180 نفر و نقوی‌حسینی این تعداد را 190 نفر اعلام کردند. به گفته نقوی‌حسینی در این جلسه نام فراکسیون اصولگرایان به نام فراکسیون «ولایت» تغییر پیدا کرد و علی لاریجانی به عنوان گزینه حمایت‌شده این فراکسیون برای ریاست مجلس معرفی شد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024