سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 25.05.2016, 7:46

تلاش احمدی‌نژاد و اطرافیانش برای بازگشت

اعتماد: محمدرضا باهنر، از همان روزی كه بوی شكست به مشامش خورد و با ثبت نام نكردن در انتخابات مجلس در بازی تندروها برای لیست بستن نیفتاد و حالا تنها ظرفیت میدانی به جا مانده برای اصولگرایان است. او نه در قم دوم شده و نه در تهران رتبه‌اش بین 31 تا 60 بوده است. باهنر در انتخابات 7 اسفند از ساحل، توفانی كه اصولگرایان گرفتارش شدند را نگاه كرد و حالا به فكر بازسازی این جریان است. شاید تنها نامی كه می‌تواند بازی او و همه اصولگرایان را به هم بزند محمود احمدی‌نژاد است.

نظرتان درباره بازگشت احمدی‌نژاد به انتخابات ۹۶ چیست؟
هنوز زود است. احمدی‌نژاد و دوستانش دارند یك مقدار تلاش‌هایی می‌كنند. فكر می‌كنم ما هنوز عرق‌مان درباره مجلس خشك نشده و باید صبر كنیم تا كارها روی غلتك بیفتد و مجلس دهم به وظایفش عمل كند و پس از این موضوع درباره انتخابات ریاست جمهوری صحبت كنیم، البته احمدی‌نژادی‌ها گویا فارق از آغاز به كار مجلس تلاش‌هایی در این زمینه دارند. اینكه هنوز مجلس راه نیفتاده فكر انتخابات باشیم، خوب نیست. بهتر است آن را رسانه‌ای نكنیم و الان زود است كه درباره آن حرف بزنیم.

قبل از انتخابات مجلس شما بارها گفته بودید كه اصلاح‌طلبان به سرطان خوش‌خیم و بدخیم تقسیم می‌شوند، الان فكر می‌كنید كدام بخش از اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم پیروز شده‌اند؟
الان اصلاح‌طلبان كاملا معتدل بودند.

یعنی بخش خوش‌خیم آن پیروز شد؟
بله. البته همان كسانی كه مقداری تحلیل‌های هنجارشكنانه داشتند همان‌ها هم الان به رشد كاملا خوب سیاسی رسیده‌اند. همین كه تئوریسین‌های اصلی آنها اعلام می‌كنند كه ما باید با نظام و در درون نظام كار كنیم، پای صندوق‌های رای مطالبات‌مان را مطرح كنیم، رشد بسیار خوبی است.

پیش‌تر اعلام كردید كه جریان اصولگرا باید از نظر گفتمانی بازسازی شود. هنوز هم به ‌این موضوع اعتقاد دارید؟
ما همواره باید به دنبال اصلاح خودمان باشیم، اصولا می‌گویند اگر كسی مومن و مسلمان باشد باید كاری كند كه همواره هر روزش بهتر از دیروزش شود.

در چه حوزه‌هایی باید این تغییرات ایجاد شود؟
انواع و اقسام مختلف.

آقای لاریجانی اخیرا گفته‌اند كه به پدربزرگ‌های سیاسی احتیاج نداریم. منظورشان از این پدربزرگ‌های سیاسی چه كسانی هستند؟
مقصودشان حتما من نبودم. چون من جزو پدربزرگ‌ها نیستم .




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024