جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Tue, 24.05.2016, 8:09

آواز الوداع الوداع در صحن علنی

مجلس نهم در حالی به پایان رسید که نمایندگان مشغول گرفتن عکس‌های یادگاری بودند و جمع زیادی از آنها برای گرفتن عکس یادگاری به جایگاه هیات رییسه آمدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، در پایان نشست علنی امروز مجلس که آخرین جلسه نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود علی لاریجانی در سخنانی به تشریح عملکرد مجلس در این دوره پرداخت.

اعلام اسامی منظم‌ترین‌ها

در بخشی از نشست علنی امروز اسامی منظم‌ترین نمایندگان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرائت شد که بر این اساس مجتبی رحماندوست نماینده تهران، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، ضرغام صادقی نماینده شیراز، حسن کامران دستجردی نماینده اصفهان، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین شهر، سعید زمانیان دهکردی نماینده شهرکرد، عبدالرحمان رستمیان نماینده دامغان، محمدابراهیم رضایی نماینده خمین، زهره طبیب‌زاده نماینده تهران، بهرام بیرانوند نماینده بروجرد و نادر قاضی پور نماینده ارومیه به عنوان منظم‌ترین‌های مجلس نهم برگزیده شدند.

توزیع فلش‌کارت

در جریان سخنرانی علی لاریجانی در پایان نشست علنی امروز یکی از کارکنان مجلس شورای اسلامی به توزیع فلش‌کارت‌هایی در میان نمایندگان پرداخت و با حضور در کنار صندلی هریک از نمایندگان و اخذ امضا از آنها به هرکدام یک فلش کارت تحویل داد.

بفرمایید؛ عکستان خوب شد

پس از آن‌که علی لاریجانی برای اداره نشست علنی امروز مجلس، جایگزین حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد شد، نائب‌رئیس اول مجلس نیز به محمدرضا باهنر، نائب‌رئیس دوم مجلس که در صحن و در کنار نمایندگان مشغول انداختن عکس‌ یادگاری بود، پیوست و همین حضور ابوترابی‌فرد و باهنر انگیزه‌ای دوچندان به نمایندگان داد تا به‌صورت دسته‌جمعی عکس یادگاری بیاندازند و کار به جایی کشید که بعضاً حدود چهل تا پنجاه نماینده در کنار یکدیگر عکس یادگاری انداختند و این درحالی بود که دستور بسیار مهم جلسه درباره مشاغل حساس همچنان در صحن مورد بررسی قرار می‌گرفت.

علی لایجانی پس از آن‌که ابوترابی‌فرد و باهنر برای انداختن عکس یادگاری به دیگر نمایندگان پیوستند،‌ خطاب به نواب رئیس گفت: مثل این‌که شما دو نفر از همه شلوغ‌تر هستید. بفرمایید، عکستان خوب شد.

پس از اتمام سخنرانی لاریجانی تقریباً تمامی نمایندگان در جایگاه هیات‌رئیسه برای گرفتن آخرین عکس دسته‌جمعی یادگاری حضور پیدا کردند.

مواظب باشید صندلی رییس مجلس نشکند!

علی لاریجانی هنگامی که تمامی نمایندگان برای انداختن عکس یادگاری در جایگاه هیات رئیسه حاضر شدند به شوخی گفت با این فشاری که وجود دارد احتمالاً صندلی رئیس هم بشکند.

آنها که در عکس یادگاری نبودند

هنگامی که نمایندگان برای انداختن عکس دسته‌جمعی در سکوی هیات رئیسه حضور یافتند، هیچ‌کدام از بانوان نماینده و همچنین برخی ازنمایندگان از جمله مسعود میرکاظمی، مهدی کوچک‌زاده، حجت‌الاسلام آقاتهرانی و برخی دیگر از نمایندگان برروی صندلی‌های خود باقی ماندند.

الوداع الوداع ...

پس از انداختن عکس یادگاری در حالی که اکثر نمایندگان صحن علنی مجلس را ترک کرده بودند همچنان تعدادی از آنها مشغول انداختن عکس یادگاری در گوشه و کنار صحن و با ژست‌های مختلف بودند و این در حالی بود که ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان با صدای بلند آواز می‌خواند و «الوداع» می‌گفت.

عکس یادگاری در حیاط مجلس

پس از گرفتن آخرین عکس یادگاری تمامی نمایندگان از صحن خارج شده و به حیاط مجلس رفتند و در آنجا نیز عکس یادگاری انداختند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024