پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 05.05.2016, 19:42

لاریجانی یا عارف؛ مساله این است

پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

شنبه هجدهم اردیبهشت ماه را باید روزی پرمشغله برای منتخبان مجلس دهم دانست؛ روزی که در عین حال می‌تواند اثر تعیین کننده‌ای در ترکیب هیات رییسه مجلس دهم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منتخبان مجلس دهم صبح روز شنبه به دعوت علی لاریجانی در همایشی در محل مجلس قدیم حضور می‌یابند؛ معاون اول رییس جمهور، سخنگوی دولت و وزرای خارجه و اطلاعات مهمانان همایش رسمی مجلس شورای اسلامی خواهند بود.

اما بعد از اتمام این همایش است که منتخبان مجلس دهم راه خود را خواهند شناخت؛ چه این‌که با پایان همایش رسمی مجلس، آن‌ها باید انتخاب کنند که در همایش منتخبان لیست امید یا همایش فراکسیون فراگیر(اصولگرایان) حضور یابند؛ که اولی به دعوت محمدرضا عارف سرلیست اصلاح طلبان در تهران و با حضور ظریف، طیب‌نیا و موسوی لاری در محل مسجد سلمان فارسی و دومی به دعوت یکی از ریش سپیدان اصولگرا یعنی آیت‌الله موحدی کرمانی و با سخنرانی رییس مجلس در محل مجلس قدیم برگزار خواهد شد.

شاید تا پیش از این نام بردن از محمدرضا عارف و علی لاریجانی به عنوان گزینه‌های جدی ریاست مجلس دهم می‌توانست نوعی گمانه‌زنی تلقی شود اما قطعا برگزاری این دو همایش می‌تواند مجالی برای یارگیری دو فراکسیون سیاسی مجلس آینده باشد.

اگرچه در هیچ کدام از همایش‌های روز شنبه بررسی موضوع هیات رییسه مجلس دهم رسما در دستور کار قرار ندارد اما طبیعتا رایزنی‌های غیر رسمی در این رابطه انجام خواهد شد و نهایتا هجدهم اردیبهشت ماه را می‌توان روزی تعیین کننده برای تعیین رییس و ترکیب هیات رییسه مجلس دهم دانست.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024