جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 29.04.2016, 6:14

یونسی: اقوام در ایران تهدید نیستند

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: خلیج فارس باید نماد وحدت ملی ایران باشد چون شناسنامه ایرانیان است و هر کسی به جز این سخنی به بیان آورد خائن به ملت، تاریخ و هویت ایران است؛ البته نباید به گونه‌ای باشد که این را برای جنگ‌افروزی، اختلافات میان کشورهای منطقه باشد.

به گزارش ایرنا، علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهوری امروز در آیین بزرگداشت روز خلیج فارس اظهار داشت: اقوام در ایران تهدید نیستند بلکه فرصت هستند؛ این تعبیر را مقام معظم رهبری مکررا به کار برده اند و پیش از ایشان نیز امام خمینی(ره) این را بیان فرمودند و استراتژی جمهوری اسلامی ایران همواره بر این بوده است.

وی ادامه داد: اگر در منطقه در بهترین امنیت قرار داریم به خاطر این است که وحدت خود را در کسوت اقوام و مذاهب قرار داده‌ایم؛ امروز امنیت خود را با مشارکت همه این تنوع قومی، زبانی، لهجه‌ای شکل داده‌ایم که این امر لازمه حیات بشر ی است و بشر با تنوع و تکفر معنا پیدا می‌کند.

یونسی خاطر نشان کرد: رسیدن به قله تمدن اسلامی ایرانی که در گذشته داشته‌ایم بر نبوغ ایرانیان، نگاه درست ایرانیان، و برداشت درست ایرانیان از اسلام پایه‌ریز شد؛اگر امروز بخواهیم این هدف را محقق کنیم به جز با مشارکت همه اقوام در ایران امکانپذیر نیست.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی تاکید کرد: دشمنان و رقیبان منطقه‌ای در تلاش هستند این تفاوت‌های قومی و مذهبی را به خشونت تبدیل کنند و تلاش می‌کنند بعضی ازاقوام ایرانی یا زبان ها که در ایران وجود دارد به گونه‌ای در مقابل دیگران قرار دهند و من رده‌های آن را مشهود دیده‌ام.

یونسی با اشاره به اینکه نام خلیج عربی در هیچ یک از اسناد عربی وجود ندارد، گفت: همه اسناد و جغرافی دانان با نام خلیج فارس این منطقه را ثبت کردند ولی گاهی می‌بینیم که کودکانی در ایران تحت تاثیر آنها شعار آنها را تکرار می‌کنند.

وی ادامه داد: عاشقان ایران باید آنگونه که وظیفه دارند از هویت ملی و فرهنگ ملی دفاع کنند.

یونسی افزود: خلیج فارس باید نماد وحدت ملی ایران باشد چون شناسنامه ایرانیان است و هر کسی به جز این سخنی به بیان آورد خائن به ملت،تاریخ و هویت ایران است؛البته نباید به گونه‌ای باشد که این را برای جنگ‌افروزی، اختلافات میان کشورهای منطقه باشد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024