چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 10.02.2016, 9:11

ژنرال‌های اصولگرا از سربازهای اصلاح‌طلب هم شکست می‌خورند

رویداد۲۴- یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره رد صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاحات، گفت: اگر مردم مشارکت کنند و حضور بیش از ۵۰ درصدی را شاهد باشیم بدون شک اصلاح‌طلبان پیروز خواهند بود و ژنرال‌های اصولگرا آن زمان باید بدانند که از سربازهای اصلاحات هم شکست خوردند.

علی تاجرنیا عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با رویداد۲۴، با اشاره به وضعیت رد صلاحیت‌شدگان اصلاح‌طلبان و زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال ارائه فهرست‌های ائتلافی از سوی جریان اصلاحات، گفت: به نظر من ائتلاف با اصولگرایان معنی ندارد، چون مرزهای هویتی جناح‌های سیاسی باید مشخص باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه تأکید کرد: ضمن اینکه استقبال می‌کنیم که در میان اصولگرایان، بخش عقلانی و معتدل حضور مؤثر داشته باشند اما این مسئله به معنی ائتلاف نیست.

تاجرنیا در تحلیل گزینه‌های مورد نظر برای فهرست‌های اصلاح‌طلب با وجود رد صلاحیت چهره‌های شناخته‌شده، اظهار داشت: من معتقد هستم ما می‌توانیم به سمت چهره‌های جوان‌تر و کم‌تر شناخته‌شده‌ای که به اصلاح‌طلبی پایبند هستند و یا چهره‌های مستقل برویم و تا جایی که بتوانیم فهرست بدهیم.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت همچنین افزود: اگر در حوزه‌ای هم فهرست وجود داشت، به طرفدارانمان بگوییم در برابر اصولگرایان تندرو از چهره‌های اصولگرای معتدل حمایت کنند اما اینکه خودمان به عنوان لیست و ائتلاف با آن‌ها، فهرست بدهیم من موافق نیستم و فکر می‌کنم که تفکر حاکم بر اصلاح‌طلبان هم ائتلاف با این مسئله موافق نباشد.

او در تحلیل وضعیت اصولگرایان و فهرست انتخاباتی این جناح خاطرنشان کرد: باید متأسف باشیم که با نبودن مجموعه رهروان، عملاً جریان اصولگرایی دست بخش تندرو افتاده است و چهره‌هایی که به عنوان لیست اصولگرایی هستند،‌ همه‌شان از میان چهره‌های تندرو هستند. بخش زیادی از آن‌ها از جبهه پایداری و نزدیکان احمدی‌نژاد است.

تاجرنیا افزود: وقتی که به رد صلاحیت‌ها اعتراضی صورت نمی‌گیرد و حاضر می‌شوند در رقابت یک طرفه حضور پیدا می‌کنند و حاضر نیستند از حقوق ملت دفاع کنند، فرقی بین موتلفه و پایداری نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد میزان امیدواری به پیروزی جریان اصلاحات در انتخابات مجلس گفت: من در شهرهای بزرگ و به خصوص تهران،‌ امید دارم و فکر می‌کنم که اگر مردم مشارکت کنند و حضور بیش از ۵۰ درصدی را شاهد باشیم بدون شک اصلاح‌طلبان پیروز خواهند بود و ژنرال‌های اصولگرا آن زمان باید بدانند که از سربازهای اصلاحات هم شکست خوردند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024