پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 09.02.2016, 17:17

موحدی کرمانی: مجلس مطیع رهبر می‌خواهیم، نه مجلس مزاحم

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان از مردم خواسته به مجلسی رای دهند که مطیع رهبری باشد. سخنان امروز موحدی کرمانی در مسجد جامع نارمک نشاندهنده دو نکته است. یک: محافظه کاران به شدت نگران ترکیب مجلس خبرگان آینده هستند. دو: به دنبال مجلسی گوش به فرمان هستند و نه مجلسی که دغدغه حقوق مردم را داشته باشد.

موحدی کرمانی در سخنان خود گفته است:‌ تاکید رهبری بر روی خبرگان بی دلیل نیست؛ وای بر روزی که انتخاب یک عالمی صورت گیرد که قدرت تصمیم گیری نداشته باشد، خیلی ها از رهبر انقلاب بخاطر ایستادگی ایشان ناراحتند و برنامه دارند که کسی بر سر کار بیاید که شجاعت لازم را نداشته باشد.

با توجه به بالا رفتن سن رهبری بسیاری از تحلیلگران سیاسی در مورد اهمیت مجلس خبرگان آینده سخن گفته اند. موحدی کرمانی نیز با تاکید بر اینکه اگر نمایندگان خبرگان و مجلس بترسند، باخته‌ایم افزود: اطلاع رهبری از توطئه های آمریکا از همه بیشتر است و به همین دلیل می گویند که آمریکا می خواهد برگردد.

رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس تاکید کرده که «رای شما به نمایندگان مجلس سرنوشت کشور را برای چهار سال رقم می‌زند و می‌تواند مجلسی مطیع رهبری بسازد نه مجلسی مزاحم رهبر که هر روز یک بازی در بیاورد.»

به گزارش فارس، موحدی کرمانی گفته است: نگوئید در لیستی که افراد متدین تهیه کرده اند چند نفر را نمی‌شناسیم و رای نمی‌دهیم، بلکه به افرادی که آن لیست را تهیه کردند اعتماد کنید. افرادی که دغدغه انقلاب دارند، تک تک افراد و سوابق و عمل و دینداری اعضای لیست را بررسی و لیستی تهیه کرده اند که در وقت خود به شما ارائه می دهند.

محافظه کاران در طول ۳۷ سال گذشته تمامی کاستی های حکومت را به گردن بیگانگان انداخته و با کلید واژه دشمن بسیاری از اقدامات غیرقانونی خود را توجیه کرده اند. دبیرکل جامعه روحانیت مبارز نیز در سخنان خود گفته است: دشمن منتظر است که پشتیبانی مردمی از انقلاب کم شود ولی وقتی می‌بیند که مردم هنوز پشت انقلابند و همه پای صندوق رای می آیند، ناامید می‌شوند. اگر مشارکت مردم در انتخابات ضعیف باشد، امنیت کشور به مخاطره می‌افتد و اقتدار ایران به حضور پای صندوق رای است و شرکت نکردن در انتخابات جفا و گناه خواهد بود و شرکت کردن در انتخابات و به فرد اصلح رای دادن نیز از عبادت های بزرگ محسوب می‌شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024