جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 07.02.2016, 11:16

کارگران شهرداری تهران از بی‌عدالتی رنج می‌برند

در سال جاری پرداخت حقوق و مزایای مدیرعامل و سایر مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران با احتساب 30 درصد افزایش نسبت به دوره قبل انجام گرفت، این درحالی است که کارگران شهرداری تهران مدت‌هاست؛ همسان‌سازی حقوق و مزایا را مطالبه‌گری می‌کنند، زیرا به‌رغم یکسان بودن شرایط شغلی اعم از تجربه، تحصیل، شرح وظایف، نوع کار و... پرداخت حقوق و مزایا به کارکنان شهرداری به‌صورت متفاوت و کاملا سلیقه‌ای پرداخت می‌شود.
ایلنا: چندسالی است؛ کارگران شهرداری پیگیر مطالبات صنفی خود هستند که یکی از این مطالبات؛ موضوع همسان‌سازی حقوق و مزایای کارکنان شهرداری و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه است. موضوعی که به نظر می‌رسد؛ مدت‌هاست به دست تصمیم‌گیران مدیریت شهرداری به فراموشی سپرده شده است
بنا بر اذعان اتحادیه کارگران شهرداری تهران به‌رغم یکسان بودن شرایط شغلی اعم از تجربه، تحصیل، شرح وظایف و نوع کار و... پرداخت حقوق و مزایا به کارکنان شهرداری اعم از کارگر و کارمند به صورت متفاوت و کاملا سلیقه‌ای پرداخت می‌شود، به گونه‌ای که از نظر این اتحادیه به نظر می‌رسد؛ کارگران برای سامان بخشیدن به وضعیت معیشتی کارمندان به استخدام شهرداری درمی‌آیند.
در سال‌جاری پرداخت حقوق و مزایای مدیرعامل و سایر مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران با احتساب 30 درصد افزایش نسبت به دوره قبل انجام گرفت، این درحالی است که به گفته فعالان اتحادیه کارگری شهرداری تهران به موازات تلاش‌هایی که مدیران شهرداری برای افزایش دستمزد کارمندان این سازمان انجام داده‌اند، در عمل تاکنون کوچک‌ترین اقدامی برای افزایش ملموس دستمزد کارگران این واحد‌ها صورت نگرفته است و حق مسکن کارگران و مزد پایه آن‌ها در مقایسه با کمک هزینه مسکن و حقوق پایه کارمندان شهرداری قابل قیاس نیست.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024