جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 07.02.2016, 9:22

همسر و فرزند رفسنجانی به «اعدام» تهدید شد

رادیو فردا: محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه به صورت ضمنی همسر و دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تهدید به «اعدام» کرد!

به گزارش «سحام»، وی در بخشی از سخنان خود گفت: آقای هاشمی حرف‌هایی زده، حرف‌های خیلی بدی زده است. به شورای نگهبان گفته که شما را چه کسی تایید کرده که شما می‌خواهید دیگران را تایید کنید. باید به ایشان گفت «تو» را کی تایید کرده است؟

معاون تبلیغ حوزه علمیه ادامه داد: خیلی نگران بیت امام است ایشان، پیداست ناراحت است. من حس می‌کنم این‌ها خیلی توطئه چیده بودند برای بیت، شما «جوانی» را آورده‌اید، هیچ سابقه «اجرایی» جدی در کشور ندارد، می‌خواهید از آن یک‌دفعه در کشوری که این‌همه نیروهای توانمند هستند، به اسم امام ببرید بالا و بعد خودتان هر طور که دوست داشتید مدیریت‌اش کنید، ما که می‌دانیم چه‌تان است. شما نگران بیت امام هستید، بعد نگران نگرانی‌های امام که این همه تاکید کرده‌اند روی ولایت فقیه، آن را می‌شکنید بعد نگران آن نیستید؟

محمدحسن نبوی در حالی از شرط «سوابق اجرایی» برای انتخابات مجلس خبرگان سخن گفته که فعالیت این مجلس در سال به دو بار جلسه رسمی و دو بیانیه خلاصه می‌شود و اکثر افراد حاضر در آن به دلیل شرایط سنی بالا، اصلا توان کار اجرایی ندارند و معمولا در شرایط سخت جسمانی در جلسات این مجلس حاضر می‌شوند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه افزود: کیست که ذره‌ای از صحبت‌های امام را گوش کرده باشد و نداند امام این‌قدر روی ولایت فقیه تاکید کرده‌اند. «تو» نمی‌دانی همه این حرف‌هایی که می‌زنی در تضعیف شورای نگهبان است و مقام معظم رهبری صددرصد با آن مخالف است؟ مگر مقام معظم رهبری جدیدا تاکید نکرده‌اند که باید حمایت کرد؟

نبوی افزود: شما قائل به چه هستید؟ امام چقدر از شورای نگهبان تمجید کرد و تاکید کرد و کوبید آن‌هایی را که مقابل شورای نگهبان می ایستادند. شما ناراحت امامید یا ناراحت نقشه‌های‌تان؟ مقام معظم رهبری در فتنه ۸۸ به این‌ها گفتند، «سه تا چیز» را بگویید اگر قبول دارید می‌نشینیم در مورد آنها صحبت می‌کنیم: یکی این‌که بگویید قانون اساسی را قبول دارید یا نه؟ دوم امام را قبول دارید یا نه؟

وی از «چیز» سوم که مقام رهبری درباره آن سوال کرده، سخنی به میان نیاورده است.

معاون حوزه‌های علمیه ادعا کرد: این‌ها حاضر نشدند بگویند قانون اساسی را قبول داریم یا امام را قبول داریم. شمایی که حاضر نیستید بگویید این‌ها را قبول داریم، اصلا به چه جراتی کوچک‌ترین منصب نظام را اشغال می‌کنید. حق ندارید هیچ جای آن باشید.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به نقش شورای نگهبان در قانون اساسی گفت: قانون اساسی و امام چه گفته‌اند؟ ببینید قانون اساسی راجع به شورای نگهبان چه گفته است؟ اینها از همین الان دارند ساز می‌زنند برای این‌که تا جایی که می‌توانند مردم را با خود همراه کنند. من با صراحت عرض می‌کنم. فقط دنبال این هستند که خودشان باشند. شما را چه کسی تایید کرده است به گونه‌ای که انتظار دارید بچه‌ات این همه اختلاس کرده در کشور آزاد بگردد و محاکمه نشود. چندین بار ایشان رفته پیش رهبری که بچه من را محاکمه نکنید. به چه دلیل بچه‌ات آزاد باشد؟ و حالا که بچه‌اش را محاکمه می‌کنند و محکوم می‌شود، دیگر کل نظام باید نابود شود به خاطر بچه‌ات.

نبوی ادامه داد: خانم شما که الان اسنادش در صدا و سیما هست و دختر شما که مردم را تحریک می‌کردند و به دنبال براندازی بودند. این رفتار در «مدرن‌ترین کشور دنیا» حکمش اعدام است. بعد انتظار دارید که به خاطر شما از تمام ارزش‌ها و معیارها فاصله بگیرند؟ آیا این معقول است؟ چه کسی این را می‌پذیرد؟ چه وجدانی این را می‌پذیرد.

بر اساس آمارهای رسمی سازمان ملل متحد، ایران جزو «معدود» کشورهایی است که حکم اعدام در آن هنوز اجرا می‌شود. کشور چین رتبه نخست اعدام در جهان و ایران رتبه دوم را در این میان به خود اختصاص داده است. اما نبوی که این سخنان را مطرح کرده، به طور مشخص اعلام نکرده که کدام کشور مدرن جهان برای یک انتقاد ساده سیاسی یا مشارکت در یک راهپیمایی مسالمت آمیز مطابق قانون اساسی همان کشور، مجازات اعدام را در نظر گرفته است؟!

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم در پایان گفت: من می‌گویم آقایان خیلی ناراحت بیت امام هستند، ما می‌گوییم امام چکار کرد با آقای منتظری و جرم منتظری نسبت به شما چقدر بود؟ ما می‌گوییم همان کار را راجع به شما بکنند. قطب زاده چکار کرد؟ شریعتمداری چکار کرد؟ امام با قطب زاده و شریعتمداری چکار کرد؟ آن‌ها یک پنجاهم این‌ها تخلف نداشتند، زن هاشمی را در تلویزیون دیدید. گفت مردم در خیابان‌ها باشند تا به حق‌شان برسند. سخنرانی‌های دخترش فائزه هست. این‌ها در هر نظامی باشد حکم‌شان «اعدام» است. تازه طلب‌کار هستند از نظام.

نبوی در حالی به مقایسه رهبری امام خمینی و علی خامنه‌ای پرداخته که کارشناسان امور سیاسی معتقدند کاریزمای آیت‌الله خمینی، میزان محبوبیت بالای وی در میان مردم زمانه خود، درجات عالی عرفانی و اجتهادی و … باعث شد که وی بتواند مردم زمانه خود را نه با استفاده از «زور» و «اسلحه» و «رسانه» و «قدیس سازی» و … مدیریت و راهبری کند؛ خصوصیاتی که به دلیل «فقدان» آن در شخصیت علی خامنه‌ای، «عجز از درک» شرایط راهبری و مدیریت قلب‌ها، «گرایش خاص» وی به یک جناح سیاسی، عدم پاسخ به نیازهای مردم و تهدید آن‌ها با زور و سلاح و … مشروعیت رهبری را از وی سلب کرده و این ناکارآمدی در بالاترین مقام اجرایی و مدیریتی کشور، به فروپاشی‌های اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و … در جامعه فعلی ایران و در زمان رهبری طولانی‌مدت او منتهی گردیده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024