جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 01.12.2015, 10:16

درخواست همسر سعید مدنی پس از حمله با چاقو به همسرش و سعید رضوی فقیه در زندان

همسر سعید مدنی، زندانی عقیدتی که از عصر شنبه هفتم آذر ماه به همراه چهار زندانی دیگر زندان رجایی شهر کرج در اعتراض به سکوت مسولان زندان در برابر ضرب و شتم آنها از سوی زندانیان شرور و فضای تهدید آمیز بند دست به اعتصاب غذا زده است به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که پنج زندانی سیاسی حاضر در زندان رجایی شهر تا رسیدگی مسوولان به این حادثه ضرب و شتم  به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.

پنج زندانی سیاسی سالن ۱۲ بند ۴ زندان رجایی شهر کرج به نام های سعید مدنی، سعیدرضوی فقیه، بهزاد عرب گل، کامران ایازی و جعفر اقدامی در اعتراض به سکوت مسولان این زندان در برابر ضرب و شتمی که دو زندانی شرور این بند انجام می دهند و عدم امنیت جانی و روحی شان دست به اعتصاب غذای (تر) زده اند. از این پنج نفر دو نفر سعید رضوی فقیه و سعید مدنی به همراه تعدادی از زندانیان غیر سیاسی بند با چاقو مورد ضرب و شتم واقع شده اند.

منصوره اتفاق به کمپین گفت: ««با او طی این سه روز ملاقات نداشتم اما تلفنی صحبت کردیم. سعید گفت تا رسیدگی مسوولان و خروج این دو زندانی شرور از بند دست از اعتصاب غذا بر نمی دارد. اما تا امروز هنوز مسولی پیگیر خواسته آنها نشده است.»

منصوره اتفاق درباره نحوه چگونگی این اتفاق به کمپین گفت: «در زمان هوا خوری عصر شنبه، سعید و آقای رضوی فقیه می بینند که دو زندانی که همیشه درگیری ایجاد می کنند در حیاط با چند زندانی دیگر درگیر شده اند، آنها می روند تا به عنوان واسطه درگیری را آرام کنند اما آن دو زندانی با چاقو به صورت شان حمله می کنند.»

خانم اتفاق ادامه داد: «این دو نفر همیشه مزاحمت برای بقیه زندانیان بند ایجاد می کنند و مرتب دچار درگیری می شوند. یکی از‌ آنها هم عامل توزیع مواد مخدر در بند است. علیرغم آزار و اذیت های زیاد توسط این دو زندانی هنوز مسولان رسیدگی نکرده اند. در حالیکه طبق قانون زندانی که باعث آزار و اذیت هم بندی هایش می شود باید تنبیه شود. همسر من و چهار نفر زندانی دیگر مجبور شده اند با اعتصاب غذایشان توجه مسولان را به این قضیه جلب کنند. جان آنها در خطر است و ما خانواده ها هم نگرانیم.»

همسر سعید مدنی به کمپین گفت: «امروز من به دفتر دادستانی تهران رفتم و خواستم همسرم را به پزشک قانونی برای ثبت جراحت منتقل کنند تا گزارش مستندی از این ضرب و شتم در پرونده اش قید شود آنها هم قول رسیدگی دادند. درخواست ما از مسولان قضایی سیدگی سریع به این موضوع و خروج این دو زندانی شرور از بند است تا عزیزانمان دست از اعتصاب خود بردارند.»

بر اساس عکس‌هایی که پس از ضرب و شتم از سعید مدنی و سعید رضوی فقیه در سایت ها و رسانه های خبری منتشر شده است، هر دو آنها از ناحیه صورت مورد ضرب چاقو قرار گرفته اند با این حال هنوز برای رسیدگی پزشکی آنها و ثبت در پرونده اقدامی نشده است.

سعید مدنی، فعال سیاسی، پژوهشگر اجتماعی، استاد دانشگاه و عضو گروه ملی مذهبی در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۹۰ دستگیر و به زندان اوین منتقل شد اما در اسفند ماه ۱۳۹۲ به دلیل نامشخصی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. آقای مدنی به اتهامات  تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به شش سال حبس محکوم شد. در مهرماه ۱۳۹۴ تقاضای اعاده دادرسی این زندانی توسط دیوان عالی کشور هم رد شد.

سعید رضوی فقیه، عضو سابق شورای دفتر تحکیم وحدت و روزنامه نگار که از اسفند ماه ۱۳۹۲ در زندان است در بهمن ماه ۱۳۹۳ برای عمل جراحی قلب از زندان به بیمارستان منتقل شد. او از آن پس چندین بار به دلیل مشکلات قلبی به بیمارستان منتقل  شده است. با توجه به بیماری قلبی او باید در فضای آرام و بدون تنش باشد.

سعید رضوی فقیه، عضوسابق شورای دفتر تحکیم وحدت و روزنامه نگار نیز پس از بازداشت در ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۲ به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق سخنرانی در تجمعات دانشجویی در سال ۸۸ به یکسال حبس محکوم شد اما علیرغم پایان یافتن دوران حبسش در اسفند ماه ۱۳۹۳ از زندان آزاد نشد. او شش ماه بعد در شهریور ماه ۱۳۹۴به سه سال و نیم حبس به اتهام توهین به رهبری، توهین به مجلس خبرگان و تبلیغ علیه نظام  به دلیل سخنرانی ها و نوشتن چند مقاله محکوم شد.

هر دو این زندانی از زمان بازداشت تاکنون حتی یک روز هم به مرخصی نیامده‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024