پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 25.11.2015, 13:17

اردوغان: در منطقه بایربوجاک داعش وجود ندارد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره هدف قرار دادن یک هواپیمای جنگی روس گفت، ترکیه به هیچ عنوان بر علیه هیچ کشوری در جهان دشمنی نورزیده و بر این نظر است که بایستی به حق حراست از خود احترام گذاشته شود.

رئیس جمهور ترکیه «علت عدم وقوع حوادث وخیم در سوریه تا به امروز را» ناشی از موضع خونسردانه ترکیه دانست و گفت: احدی شک نداشته باشد که برای ممانعت از وقوع حادثه سرنگونی هواپپمای روسیه هر چه در توان داشتیم انجام دادیم.

اردوغان افزود: در منطقه بایربوجاک نه داعشی‌ها بلکه ترکمنان وجود دارند. کسی در صدد فریب دادن دیگری بر نیاید. در آنجا تنها ترکمنان بایربوجاک یعنی هم نژادانمان و خویشاوندانمان وجود دارند. آنها که می‌گویند سازمان تروریستی داعش را مورد هدف قرار می‌دهیم در واقع ترکمنان بایربوجاک را مورد هدف قرار داده‌اند. 

رجب طیب اردوغان ضمن اشاره به اینکه ترکمنان بایربوجاک تنها در تلاش حراست از تمامیت ارضی خود هستند افزود، آنهایی که خانواده‌های خود را به اردوگاهها فرستاده‌اند، به مقاومت خود در منطقه ادامه می‌دهند.

رئیس جمهور ترکیه به سخنان خود چنین ادامه داد: ترکمنان بایربوجاک به علت داشتن رابطه بسیار نزدیک خویشاوندی با ما همانند ترکمنان حلب، حمص، دمشق و تپه جولان از نظر ما اهمیت ویژه ای دارند. از هدف پشت پرده حملات بر علیه ترکمنان بایربوجاک آگاه هستیم. حملات در این منطقه که هیچ عنصر داعشی در آنجا وجود ندارد در راستای سر پا نگاه داشتن رژیم اسد است. ترکیه مصمم به پاکسازی منطقه از جرابلس سوریه تا دریای مدیترانه است. به عنوان کشور ترکیه همچون گذشته، امروز نیز هر نوع یاری به برادرانمان در این منطقه را انجام خواهیم داد.

رجب طیب اردوغان ضمن اشاره به اینکه ترکیه در آینده‌ای نزدیک با کشورهای هم پیمان به اجرای طرح منطقه امن انسانی در مسیر جرابلس - مدیترانه آغاز خواهد کرد گفت: از این طریق سعی از بروز تراژدی‌های انسانی جلوگیری شده و به مهاجرین نیز امکان داده خواهد شد تا در صورت تمایل به کشورهای خود بازگردند.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: هر کسی که از این تلاش ترکیه حمایت نکرده و یا سعی در ممانت از آن باشد، در مسئولیت مرگ ۳۸۰ هزار انسان بی‌گناه در سوریه و تلفات جانی بعد از این شریک خواهد شد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024