پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 25.11.2015, 9:57

اعدام ۱۰۰ مقام ارشد کره شمالی طی ۴ سال

یک موسسه وابسته به سازمان جاسوسی کره جنوبی در گزارشی مدعی شده است که پیونگ یانگ از سال ۲۰۱۱ تاکنون بیش از ۱۰۰ مقام حزبی و نظامی ارشد این کشور را به جوخه اعدام سپرده است.
به گزارش ایرنا، «موسسه استراتژی امنیت ملی کره جنوبی» امروز - چهارشنبه - با انتشار گزارشی با عنوان «سیاست مشت های آهنین» اعلام کرد که روش های سختگیرانه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی حتی باعث شده برخی از مقامات این کشور برای فرار از کره شمالی و پناهندگی به دیگر کشورها تلاش کنند.

این موسسه که تحت نظر سازمان جاسوسی کره جنوبی فعالیت دارد، همچنین مدعی شده است که بخش قابل توجهی از نخبگان کره شمالی به جهت سیاست های نادرست، خشن و اعمال حکومت ترور و وحشت رهبر جوان این کشور به شدت سرخورده شده اند.

در بخشی از این گزارش که یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی آن را منتشر کرد، آمده است: «در حالی که فضای شک و تردید عمیق نسبت به شایستگی رهبر کره شمالی در میان مقامات این کشور رو به گسترش است، برخی از مقامات این کشور با استفاده از فرصت های بدست آمده، تلاش هایی را برای اخذ پناهندگی از کشورهای خارجی انجام می دهند.»

موسسه مزبور همچنین اعدام خشونت آمیز وزیر دفاع سابق کره شمالی با تیربار ضد هوایی را یکی از عوامل گسترش سرخوردگی در میان مقامات بویژه فرماندهان نظامی این کشور توصیف کرده است.

«هیونگ یونگ چول» وزیر دفاع سابق کره شمالی به علت آنچه بی احترامی و خیانت به عالی ترین مقام کره شمالی اعلام شد، در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) اعدام شد.

در همین حال یکی از منابع مطلع به تحولات کره شمالی در این مرکز تحقیقاتی اعلام کرده است که برخی از مقامات کره شمالی در مواجهه با رویکرد مشت آهنین رهبر جوان این کشور درخواست پناهندگی از کره جنوبی را در دستور کار قرار داده اند و این روند رو به گسترش است.

به گفته این منبع اطلاعاتی، نام برخی از دست اندرکاران وزارت امنیت کره شمالی نیز در لیست مقامات فراری از این کشور به چشم می خورد.

رسانه های کره جنوبی اواخر مرداد ماه جاری نیز از اعدام «چو یونگ گون» معاون نخست وزیر کره شمالی خبر داده بودند.

در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز اعلام شد که به دستور رهبر کره شمالی «جانگ سونگ تاک» شوهر عمه وی نیز که جرم او خیانت گزارش شد، اعدام شده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024