جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 25.11.2015, 9:53

فرار عامل اختلاس ۱۶۰ میلیارد تومانی به کانادا

رییس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: فردی تقریبا شبیه مورد «بابک زنجانی»، نفت را از وزارت نفت ایران دریافت می کرد و قرار بود که پول آن را به دولت پرداخت کند، اما متاسفانه ۱۶۰ میلیارد تومان از این پول را برداشته و به کانادا گریخته است.
به گزارش ایرنا، «ناصر سراج» که برای شرکت در کنفرانس نهادها و سازمان های بازرسی کشورهای آسیایی، به پاکستان سفر کرده است، در گفت وگو با ایرنا، بدون اشاره به نام فرد متخلف، گفت: اکثر پولشویان و افراد فاسد کشور، به کانادا متواری می شوند.

سراج گفت: البته رسانه ها میزان این فساد مالی را یکصد میلیارد تومان اعلام کردند اما اصل پول ۱۶۰ میلیارد تومان است. البته ما با کمک همکاران خود و سرنخ های موجود توانستیم مبلغ ۶۰ میلیارد تومان از این مبلغ را که تبدیل به خودروهای لوکس و واحدهای مسکونی شده بود، کشف کنیم و چند نفر نیز در این زمینه بازداشت شده اند.

وی تاکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور مصمم به کشف و بازگرداندن تمام مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان به دولت است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: وظیفه اصلی ما نظارت بر اجرای صحیح قوانین است، هر جا قوانین نقض و ناهنجاری ایجاد شود، سازمان بازرسی موظف است در آنجا حضور یافته و افراد مفسد را پس از شناسایی تحویل محاکم و مراجع قضایی می دهد.

وی گفت: افرادی که پول شویی می کنند و در جرایم سازمان یافته حضور دارند بعد از اینکه فساد و جرم این افراد لو رفت (برملا شد) قطعا متواری می شوند و در این موارد عملا کاری از دست کشور مبدا برنمی آید مگر آنکه کشور مقصد فرد مورد نظر را با کشور مبداء بازگرداند.

سراج با تاکید بر ضرورت همکاری و انسجام بیشتر میان کشورها در زمینه فعالیت های بازرسی، گفت: اگر کشورها با هم همراهی کنند، می توانیم امثال خاوری ها را خیلی آسان به کشور بازگردانیم.

وی گفت: متاسفانه کشورهای غربی در رابطه با پول شویی و جرایم سازمان یافته خیلی شعار می دهند ولی در عمل بخاطر اینکه پول هایی را از سوی افراد و مجرم و متخلف از کشورهای درحال توسعه به کشورهای غربی منتقل شده، پس ندهند، متاسفانه همکاری لازم را با کشورهای مبدا انجام نمی دهند.

وی گفت: اگر ما بتوانیم میان اعضای مهم کشورهای عضو انجمن بازرسان آسیایی از جمله چین و روسیه اتحاد لازم را ایجاد کنیم و یک انجمن چند جانبه با حضور کشورهای مهم آسیایی تشکیل دهیم، از این طریق بتوانیم در زمینه بازگرداندن افراد فاسد به کشور موثرتر عمل کنیم.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024