پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 23.11.2015, 18:06

سخنگوی قوه قضاییه: پولشویی با مجوز

روزنامه اعتماد
بابک زنجانی دیروز در دادگاه ادعا کرد که عملیات مالی وی و نقل‌و‌انتقال پول‌ها با گونی مورد تایید مصوبه‌ای با امضا‌ی سه وزیر و رییس بانک مرکزی دولت نهم بوده‌است
بابک زنجانی دیروز در دادگاه ادعا کرد که عملیات مالی وی و نقل‌و‌انتقال پول‌ها با گونی، مورد تایید مصوبه‌ای با امضا‌ی سه وزیر و رییس بانک مرکزی دولت نهم بوده‌است وی تاکید می‌کند که در این خصوص قوه قضاییه، دولت و وزارت کشور هر کجا ببینند که اگر کسی بخواهد این آرامش را برهم بزند باید آنجا ورود کنند و آنچه قانون گفته است انجام دهند. معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه اگر چنانچه با رعایت موازین یک جمعی خواستند سخنرانی کنند یا می‌تینگ داشته باشند، گفت: کسی حق ندارد معترض آنان شود، این چیزی است که وزارت کشور، نیروی انتظامی و دستگاه اطلاعاتی و امنیتی باید در تحقق آن تلاش کنند. ان‌شاءالله که همه رعایت کنند تا بتوانیم تا زمان برگزاری این انتخابات آرامش داشته باشیم و تا پایان برگزاری این انتخابات این آرامش استمرار داشته باشد. وی همچنین با توصیه به سخنرانان، دعوت‌کنندگان و برگزارکنندگان به رعایت موازین و قانون گفت: در خصوص قضیه قرچک هنوز تحقیقات تمام نشده است. وزیر کشور نامه‌ای را به مسوولان ذی‌ربط نوشته و در حال پیگیری قضیه هستند اما مجموع این موارد به قوه قضاییه گزارش نشده است. هشتاد و هشتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه، بدون ذکر نام زنجانی هم نبود. میلیاردر نفتی که سیزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات خود را نیز پشت سر گذاشته است، همچنان در صدر اخبار کشور قرار دارد. متهمی که با قرائت هر بند از دفاعیات خود، اظهارنظرهای مختلفی را از مقامات و مسوولان مختلف می‌شنود، حالا از حمایتی با خبر می‌شود که مسوولان دولتی از آن یاد کرده‌اند. مسوولانی که می‌گویند کسانی در پشت صحنه هستند که از بابک زنجانی حمایت می‌کنند و به او روحیه می‌دهند. اژه‌ای در پاسخ به سوال «اعتماد» که تا چه میزان این اظهارات را صحیح می‌دانید، می‌گوید: اگر حدسی زده می‌شود، من مسوول حدس دیگران نیستم، اما چنین چیزی که مطرح شده است را قوه قضاییه نمی‌بیند، بلکه خلاف آن را می‌بینیم. متهم بیش از ٢٠ ماه در زندان است و هیچ‌وقت حمایت و سفارشی از طرف کسی نشده است. حتی ملاقات‌های متهم تنها محدود به شخص وکیل وی بوده است و حتی خانواده وی هم چندان ملاقاتی با او نداشته‌اند. وی با بیان اینکه اگر کسی اطلاعاتی در این زمینه دارد به قوه قضاییه بدهد، گفت: زیبنده فرد مسوول در مقام بالا نیست که به حدس و گمان این موضوع را از پشت تریبون اعلام کند.
گزیده پاسخ‌های حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای به سوالات خبرنگاران در ادامه می‌آید:
در روزهای اخیر قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور علیه ایران به بهانه رعایت نکردن حقوق بشر صادر کردند، این قطعنامه خیلی مضحک و شرم‌آور است برای سازمان‌های بین‌المللی که امثال امریکا و اسراییل ادعا کنند که مدافع حقوق بشر هستند و نسبت به ایران قطعنامه صادر می‌کنند. پرونده اسراییل از نقض اولیه حقوق بشر پر است و حالا امریکا و اسراییل ادعا می‌کنند که در جمهوری اسلامی حقوق بشر رعایت نمی‌شود و اگر بپرسند چرا، می‌گویند که ایران چرا قاچاقچیان مواد مخدر را اعدام می‌کند.
سیستم اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و مرزبانان ما مراقب هستند و قرارگاه‌های ما در مرز‌ها نیز هشیارند اما طبیعی است که هیچ‌وقت نباید دشمن را کوچک بشماریم. بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، امنیت کشور خیلی خوب است اما به این معنا نیست که مراقب نباشیم. روز گذشته وزارت اطلاعات اعلام کرد که تعدادی دستگیر شده و چند روز قبل نیز در ارومیه از دستگیری چند نفر خبر دادند، این‌ها از یک گروه نیستند بلکه شاخه‌هایی از گروه‌های تکفیری هستند و از طریق امریکا حمایت می‌شوند. دو گروه که اخیرا دستگیر شده‌اند در حال بازجویی هستند که جزییات کار آن‌ها به دادگاه خواهد رفت.
اطلاعات جدیدی در مورد آن تعداد از خبرنگارانی که در هفته‌های گذشته بازداشت شده‌اند ندارم اما باز هم می‌گویم برخی از آن‌ها رسانه‌ای هستند، همه این‌ها خبرنگار نیستند، گزارش اولیه پرونده آن‌ها تکمیل شده و دادسرا مشغول آخرین بازپرسی‌هاست. اگر تحقیقات زود‌تر تمام شود و اگر ارتباطشان به گونه‌ای نباشد که همه باهم با یک پرونده به دادگاه بروند، برخی از آن‌ها سریع‌تر به دادگاه رفته و به جرمشان رسیدگی می‌شود و آن‌طور که خبر گرفتم این کار شدنی است و تعدادی از آنان به صورت مجزا به دادگاه می‌روند.
تاکنون در خصوص دلال نفتی دیگری شکایتی نشده و از وزیر نفت هم پرس و جو و تحقیق نشده است.
بازداشت پسر یک نفر از وزرای دولت اصلاحات درست است و درخصوص‌‌ همان پرونده مربوط به دکل نفتی است اما از جزییات کامل آن خبری ندارم.
قوه قضاییه آمادگی دارد از هر نوع فعالیت سالم اقتصادی و از فعالان اقتصادی به خصوص در امر تولید و سرمایه‌گذاری حمایت جدی کند. مردم انتظار دارند با وعده‌هایی که دولت برای پس از توافق هسته‌ای داده، گشایشی در کار روزمره ایجاد شود، به همین علت قوه قضاییه حاضر است در چارچوب وظایف به دولت کمک کند.
درباره ملک ایران‌زمین باید توضیح دهم که این زمین را ابتدا بیش از ٧٠٠ میلیارد کار‌شناسی کرده بودند که با اعتراض متهم یا وکیل وی روبه‌رو شد به همین جهت به هیات سه نفره ارجاع شد و آنجا ١٧٠٠ میلیارد کار‌شناسی شد. تخلفی که صورت گرفته این بود که آن‌ها هشت هزار میلیارد سند صوری نوشته بودند و زمین را قیمت‌گذاری کرده بودند و آن سردفتر هم بیش از ۵/١ میلیارد در این رابطه دریافت کرده بود که بلافاصله بازداشت شد. از آنجایی که این سردفتر مبلغ مذکور را به عنوان رشوه دریافت کرده بود مجازات سنگینی دارد اما اینکه الان این فرد حکم گرفته و حکمش اجرا شده یا نه، اطلاعی ندارم.
حکم پرونده جیسون رضاییان صادر شده اما هنوز به صورت رسمی به متهم و وکیل وی ابلاغ نشده است. بنده نیز جزییات حکم را نمی‌توانم بیان کنم فقط اجمالا می‌گویم وی محکومیت به حبس را دارد و فعلا حکم قطعی نیست.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024