پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 07.10.2015, 9:31

معمای برجام برای احمد جنتی

پس از توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های غربی، احمد جنتی كه تا به حال نسبت به این موضوع واكنشی نشان نداده بود از برجام گفت. آن هم در روزهایی كه برجام به روزهای حساس خود نزدیك می‌شود و كمیسیون ویژه برجام و عملكردش تبدیل به یك بحران برای اصولگرایان میانه‌رو حاضر در مجلس شده است.

دبیر شورای نگهبان گفت: نمی‌دانم معمای برجام چه بلایی بر سر مملكت ایران می‌آورد ولی مطلع هستم كه طبق گفته‌های رییس‌جمهور امریكا و سران غربی آنچه در برجام برای آنها حاصل شد در جنگ با ایران به دست نمی‌آمد.

به گزارش «انتخاب»، احمد جنتی دوشنبه شب در جمع مردم اصفهان در حسینیه بنی‌فاطمیه این شهر از انتخابات هم گفت. وی با بیان اینكه رهبر معظم انقلاب، رای مردم را حق‌الناس دانستند، تصریح كرد: معظم له تصمیمات شورای نگهبان را نیز حق‌الناس دانستند. وی با بیان اینكه امروز عده‌ای درصدد كور كردن خط امام و ولایت فقیه هستند، افزود: اینها در ظاهر از ولایت فقیه پیروی می‌كنند اما رفتار آنها مطابق با نظرات ولایت فقیه نیست.

وی با اشاره به اینكه «اغتشاشگران در جریان فتنه سال 88 از خارج كشور حمایت می‌شدند»، افزود: دشمنان خارجی به‌طور وضوح اغتشاشگران را دوستان خود می‌نامیدند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینكه «رهبر معظم انقلاب 200 مرتبه درباره فتنه سال 88 صحبت و آن را محكوم كردند»، افزود: شورای نگهبان اجازه نخواهد داد عده‌ای كه به نظام و قانون اساسی جمهوری اسلامی، خط امام و ولایت فقیه اعتقاد قلبی ندارند وارد مجلس شورای اسلامی شوند و پست‌های مهم نهادهای تصمیم‌گیر كشور را در اختیار گیرند.

وی اظهار كرد: به همین دلیل، شورای نگهبان، سپاه و بسیج خاری در چشم این افراد است زیرا این پست‌ها، حق بچه‌های حزب اللهی، انقلابی و مومن است. دبیر شورای نگهبان با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تلاش بیگانگان برای نفوذ در مراكز تصمیم‌گیر كشور، گفت: آنها می‌خواهند در مراكز فرهنگی ما نفوذ و فرهنگ اسلامی ما را با فرهنگ غربی عوض كنند.

وی با اشاره به اینكه دشمنان قصد تضعیف اقتصاد، امنیت و سیاست ما را دارند، اظهار كرد: از همه مهم‌تر آنها قصد از بین بردن فرهنگ انقلاب را دارند و می‌خواهند این‌طور وانمود كنند كه دوران امام و انقلاب تمام شده است.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینكه عده‌ای ارتباط با امریكا را آبرو و امنیت كشور می‌دانند، تصریح كرد: كسانی كه این ایده را دارند، زحمات حزب اللهی‌ها، شهدا، جانبازان و پیروان امام را نادیده می‌گیرند.

جنتی با بیان اینكه دشمن با تمام توان برای سركوب و براندازی انقلاب تلاش می‌كند، افزود: ولی چراغ و خورشید انقلاب روشن است و نقشه آنها با تدابیر رهبر معظم انقلاب خنثی می‌شود. وی با بیان اینكه در مسائل سیاسی و فرهنگی به روز باشید، خطاب به شركت‌كنندگان گفت: انتخابات در پیش است و خط امام و انقلاب را به دیگران معرفی و از آن حمایت كنید.

دبیر شورای نگهبان در ادامه به توافق هسته‌ای و برنامه اقدام جامع مشترك (برجام) اشاره كرد و گفت: من نمی‌دانم معمای برجام چه بلایی بر سر مملكت ایران می‌آورد ولی مطلع هستم كه طبق گفته‌های رییس‌جمهور امریكا و سران غربی آنچه در برجام برای آنها حاصل شد در جنگ با ایران به دست نمی‌آمد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024