سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 04.09.2015, 10:00

لاریجانی: توقف تخریب آثار باستانی سوریه و عراق تلاش بین‌المللی می‌خواهد

لاریجانی در بازدید موزه متروپولیتن: توقف تخریب آثار باستانی سوریه و عراق تلاش بین‌المللی می‌خواهد

جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
رییس مجلس شورای اسلامی در بازدید از موزه متروپولیتن نیویورک به تخریب آثار باستانی در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: برای توقف این تخریب‌ها باید یک تلاش بین‌المللی صورت گیرد.
به گزارش ایلنا٬ علی لاریجانی در آخرین روز از سفر به نیویورک و شرکت در اجلاس روسای مجالس کشورهای جهان، با حضور در موزه متروپولیتن از بخش‌های مختلف این موزه شامل ایران باستان، ایران بعد از اسلام و بخش‌هایی از آثار سایر ملل دنیا دیدن کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مدیر موزه متروپولیتن که برای استقبال از وی آمده بود گفت: پیش از این درباره اکتشاف‌ها، تحقیقات و فعالیت‌های شما مطالعاتی داشتم و علاقمند بودم موزه متروپولیتن را از نزدیک بازدید کنم.
وی با اشاره به مجموعه غنی این موزه در بخش‌های اسلامی و ایرانی، شاهنامه شاه طهماسب را از گنجینه‌های مهم موزه برشمرد و ابراز امیدواری کرد این آثار فاخر گردشگران را در آشنایی بیشتر با ایران اسلامی کمک کند.
لاریجانی همچنین به تخریب آثار باستانی در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: برای توقف این تخریب‌ها باید یک تلاش بین‌المللی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه هر چه تروریست‌ها بیشتر در منطقه بمانند تخریب‌ها بیشتر می‌شود افزود: دنیا خیلی به این میراث بشر توجه ندارد٬ اما ما تلاش خود را خواهیم کرد.
بر اساس این گزارش ۵۰ درصد بخش شرق باستان در موزه متروپولیتن مربوط به ایران و ۵۰ درصد از بخش اسلامی این موزه هم مربوط به کشورمان است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024