سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 01.09.2015, 16:54

افتتاح بخش فارسی‌زبان خبرگزاری آناتولی در تهران

سفیر ترکیه در ایران گفت:‌ با توجه به این که امروز رسانه‌ها حرف اول را در تنویر افکار عمومی دنیا می‌زنند، افتتاح بخش فارسی زبان یک خبرگزاری رسمی ترکیه در ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رضا حاکان تکین عصر سه‌شنبه در مراسم افتتاح بخش فارسی خبرگزاری آناتولی در تهران این بخش خبری را گامی بزرگ و موثر در روابط ملت‌های ایران و ترکیه دانست.

او ادامه داد: با توجه به این که امروز رسانه‌ها در روابط بین ملت‌ها و کشورها نقش بزرگی را در عرصه بین‌المللی ایفا می‌کنند، افتتاح بخش فارسی در یک خبرگزاری رسمی ترکیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سفیر ترکیه در تهران با اشاره به تحولات منطقه خاطرنشان کرد: این کافی نیست که مردم هر کشوری تنها با استناد به رسانه‌های همان کشور اخبار را دنبال کنند بلکه بهترین راه آن است که بتوانند از خبرگزاری‌های بین‌المللی سایر کشورها نیز اخبار را دنبال کنند.

وی در پایان اقدام خبرگزاری آناتولی برای افتتاح بخش فارسی زبان دفتر تهران را پراهمیت دانست و افزود: این امر به فهم دقیق‌تر مردم ترکیه و ایران کمک می‌کند. هم‌چنین باید بگویم خبرگزاری بین‌المللی آناتولی تاکنون اخبار جهان را به 10 زبان مختلف منتشر می‌کند.

به گزارش ایسنا، مسوول بخش فارسی خبرگزاری آناتولی نیز هدف از افتتاح بخش فارسی این خبرگزاری را آگاه کردن مردم دوست و برادر ترکیه با ایران دانست و تاکید کرد: از طریق این خبرگزاری مردم هر دو کشور می‌توانند اخبار قابل اعتماد و بی‌طرفانه‌ در اختیار داشته باشند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024