پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 31.07.2015, 15:21

سه نفر در کرج در ملاءعام اعدام شدند

صبح روز چهارشنبه هفتم مرداد ۱۳۹۴ سه نفر در منطقه گلشهر کرج در ملاءعام اعدام شدند. باشگاه خبرنگاران جوان با انتشار این خبر نوشته است این سه نفر با اتهام تجاوز به عنف به اعدام محکوم بودند. اتهام های دیگر این افراد سرقت و آدم ربایی بوده است. با این حال هیچ اطلاعات بیشتری در مورد هویت این سه اعدامی داده نشده است.

حاجی رضا شاه کرمی، دادستان شهرستان کرج که در محل اعدام حضور داشته، گفته است حکم این افراد در شعبه ۲۴ دیوان عالی کشور تایید شده و قابل اجرا بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان در توضیح اتهام تجاوز به عنف نوشته است: «این سه نفر خانمی را به عنوان مسافر سوار کرده و در بیابان های اطراف هشتگرد پس از سرقت اموال، مورد تعرض جنسی قرار داده که پس از تایید حکم اعدامشان از سوی قوه قضاییه صبح امروز در ملاعام به دار مجازات آویخته شدند.»

خبرگزاری خبرآنلاین در توضیح بیشتر نوشته است تجاوز این سه مرد به یک زن در سال ۱۳۹۰ اتفاق افتاده و پس از شکایت زن، سه مرد بازداشت شده و حکم اعدام صادر شده است.

احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر درایران، در گزارشی در اسفند ۱۳۹۳ اعلام کرده بود که طی ۱۴ ماه بیش از ۱۰۰۵ اعدام در ایران انجام شده که در ۱۲ سال گذشته بی سابقه بوده است. این تعداد اعدام ها سال ۲۰۱۴ و دو ماه آخر سال۲۰۱۳ را شامل می شده است.

احمد شهید با اعتراض به اینکه غالب این اعدام ها استانداردهای بین المللی در خصوص «جرایم جدی» را شامل نمی شود، گفته بود حداقل ۱۳ اعدام از این تعداد در سال ۲۰۱۴ شامل کودکان زیر ۱۸ سال یا افرادی بوده که هنگام ارتکاب جرم زیر هجده سال بودند.

احمد شهید در گزارش خود اظهار کرد اعدام برای جرایم مرتبط با مواد مخدر، زنا، مصرف الکل و اتهاماتی مانند فساد فی الارض بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی است در حالیکه در ایران زندانیان بسیاری مرتبط با جرایم مواد مخدر و یا فساد فی الارض و موارد دیگر اعدام شده یا در حال حاضر در زندان ها منتظر اجرای حکم اعدام خود هستند.

سازمان عفو بین الملل نیز روز اول مرداد ماه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در شش ماه گذشته حدود هفتصد نفر در ایران اعدام شده اند. بر اساس این بیانیه از اول ژانویه تا پانزدهم ژوئیه سال ۲۰۱۵، ۶۹۴ نفر در ایران اعدام شده اند که بر اساس این آمار، روزانه بیش از سه نفر در ایران اعدام شده اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024