جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 29.07.2015, 9:23

منابع حکومت افغانستان: 'ملا عمر رهبر گروه طالبان درگذشته است'

بی بی سی: منابع نزدیک به محمد اشرف غنی رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت افغانستان و همچنین منابع امنیتی این کشور می‌گویند که ملا عمر رهبر گروه طالبان “دو یا سه سال پیش” در گذشته است.

این منابع که نخواستند نامشان فاش شود به بی‌بی‌سی گفتند که خبر درگذشت ملا محمد عمر از سوی حکومت پاکستان در اختیار مقام‌های افغان قرار گرفته است.

قرار است ریاست جمهوری افغانستان تا ساعاتی دیگر نشست خبری برگزار کند و احتمالا در این مورد صحبت کند.

گروه طالبان این خبر را هنوز رد یا تایید نکرده است اما یک سخنگوی این گروه می‌گوید که در این مورد بعدا صحبت خواهد کرد.

خبر کشته شدن و درگذشت رهبر گروه طالبان در چند سال اخیر به اشکال مختلف مخابره شده است اما اخیرا با برگزاری گفت‌وگوهای صلح میان نمایندگان افغان و گروه طالبان در پاکستان تعدادی از رسانه های پاکستان این خبر را منتشر کردند.

ملا عمر رهبر گروه طالبان در سال های گذشته از نظرها دور بوده و همه ساله با انتشار پیام های مناسبتی حرف هایش را از طریق وبسایت گروه طالبان به افراد این گروه رسانده است.

در این مدت جزئیاتی در مورد زندگی ملا محمد عمر منتشر نشده بود اما در اوایل امسال سخنگوی این گروه، زندگی نامه رهبر گروه طالبان را در ایمیلی به پنج زبان در اختیار رسانه ها قرار داد.

مرگ احتمالی ملا عمر برای طالبان به چه معنی است؟

دولت افغانستان انتظار دارد که دور دوم گفت‌وگوهای صلح اسلام‌آباد میان نمایندگان گروه طالبان و هیات دولت افغانستان به زودی برگزار شود اما هنوز مشخص نیست که این خبرها تاثیری روی نشست های صلح خواهد داشت یا نه.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024