پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 28.07.2015, 20:38

محکومیت فیض‌الله عرب‌سرخی به یک سال حبس و دو سال محرومیت

فیض الله عرب سرخی، زندانی سیاسی سابق و عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، بار دیگر به یک سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت های سیاسی و اجتماعی محکوم شد.

به گزارش کلمه، عرب سرخی که پیش از این نیز برای مدت بیش از ۴ سال در زندان به سر برده و شهریورماه ۹۲ آزاد شده بود، در پرونده ای جدید به اتهام تبلیغ علیه نظام در دادگاه بدوی با ریاست قاضی احمدزاده محاکمه و به یک سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت های سیاسی و اجتماعی محکوم شده است.

گزارش ها نشان می دهد احضارها، بازداشت ها و محکومیت های جدید اصلاح طلبان و فعالان سیاسی در آستانه انتخابات مجلس شدت گرفته و به نظر می رسد برخی نهادهای امنیتی قصد دارند برای مهندسی فضای انتخابات از حالا ابزارهای امنیتی و قضایی خود را علیه رقبای اقتدارگرایان به کار بگیرند.

فیض الله عرب سرخی که رزمنده دوران دفاع مقدس و معاون وزیر بازرگانی دولت سیدمحمد خاتمی بوده، تیرماه سال ۸۸ توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده و همان سال به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به گذراندن ۵ سال حبس محکوم شده بود.

او یکی از هفت چهره اصلاح طلب است که از سردار مشفق شکایت کردند؛ شکایتی که پس از گذشت ۵ سال از اعلام این شکایت، هنوز به آن رسیدگی نشده است.

شکایت این هفت تن از سردار مشفق در حالی هنوز هم رسدگی نشده که پس از اعلام شکایت آنها، امضاکنندگان آن که در مرخصی به سر می بردند، به زندان بازگردانده شدند و سپس برای آنان پرونده های جدید تشکیل شد.

مصطفی تاج زاده و بهزاد نبوی طی سال های گذشته هر کدام به یک سال حبس دیگر محکوم شدند و محسن امین زاده و محسن صفایی فراهانی هم در جریان تشکیل دادگاه و رسیدگی به پرونده ی خود به سر می برند.

فیض الله عرب سرخی سومین فرد از این جمع است که پس از شکایت از عوامل کودتای انتخاباتی به حبس محکوم شده است.

محسن میردامادی، محسن امین زاده، مصطفی تاج زاده، عبدالله رمضان زاده، فیض الله عرب سرخی، محسن صفایی فراهانی و بهزاد نبوی هفت اصلاح طلبی هستند که در شکایتنامه ای به اظهارات یک مقام امنیتی-نظامی موسوم به “سردار مشفق” اشاره کرده و آن را سند مهمی در جهت روشن شدن مسائل پشت پرده انتخابات ریاست جمهوری دهم و حوادث بعد از آن و اقدامات خلاف قانون در جریان انتخابات و پس از آن دانسته بودند.

آنان در بخشی از آن شکایت که به عنوان یک سند تاریخی ماندنی شده، آورده بودند: (طبق اظهارات این فرد) آقای احمدی نژاد نه فقط از همان ابتدا نامزد قطعی این گروه تمامیت خواه بوده، بلکه گروه مذکور از مدت ها قبل از انتخابات ریاست جمهوری و حتی پیش از  قطعی شدن کاندیدای رقیب ( آقای خاتمی و یا آقای موسوی)، تصمیم قطعی خود را برای حذف یا شکست رقبای او اتخاذ کرده بود. این گروه از مراحل آغاز فعالیت های انتخاباتی، نامزدهای رقیب را نه با هویت کاندیدای رسمی انتخابات ریاست جمهوری، بلکه به عنوان “دشمن” تلقی و با بهره گیری از همه ابزارهای اطلاعاتی و نظامی پنهان، به تضعیف، ارعاب، اخلال در فعالیت های قانونی و نهایتا مختل ساختن ابزارهای نظارتی رقبای انتخاباتی اقدام کرده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024