پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 28.05.2015, 21:20

سخنرانی چند فعال سیاسی در کرج لغو شد

عصر امروز قرار بود همایشی با عنوان “تبیین شعار سال ۹۴ دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی” با حضور چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا برگزار شود که چند ساعت مانده به برگزاری، خبر لغو این همایش رسید.

فرماندار کرج در این زمینه به ایسنا گفت: مسئولان سیاسی شهرستان کرج هیچ مشکلی برای میزبانی از سیاسیونی که در چارچوب قانون عمل می‌کنند ندارند.

محمدتقی ایرانی درباره اینکه قرار بود در این همایش علی مطهری سخنرانی کند اظهار کرد: این سخنرانی به علت تداخل با برنامه‌ای که از مدت‌ها قبل هماهنگ شده بود کنسل شد.

وی افزود: مدیریت مجموعه نژادفلاح با بخش خصوصی است و ما دخالتی در فرآیند اجرای برنامه در سالن‌های این تالار نداریم.

فرماندار کرج ابراز کرد: علاوه بر این گرفتن سالن برای برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مختلف جزو وظایف فرمانداری نیست.

وی بیان کرد: ‌البته در کنار این موارد نباید فشارهای احزاب و گروه‌های سیاسی را نیز نادیده گرفت.

فرماندار کرج گفت: در دولت تدبیر و امید همه مسئولان استان البرز با یکدیگر همدل و همزبان بوده و بدون جناح‌بندی خدمت‌رسانی به مردم را اولویت قرار داده و سعی می‌کنند از حواشی سیاسی فاصله بگیرند.

این در حالی است که احمد شریف دبیر کانون همبستگی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: ما در تاریخ 25/ 1/ 94 نامه‌ای به استانداری نوشته و اعلام کردیم که همایشی با عنوان تبیین شعار سال 94 دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی را درصدد برگزاری هستیم. این نامه از طریق استانداری به فرمانداری استان کرج فرستاده شد و ما مکاتبانی را با آقای ایرانی فرماندار کرج و آقای عسگری معاون سیاسی فرماندار داشتیم و اسامی سخنرانان و محل سخنرانی را مشخص کردیم، آنها هم شفاها موافقت خود را اعلام کردند.

وی در ادامه افزود: با این وجود خبرهایی به ما می‌رسید که عده‌ای با سخنرانان مراسم ما مشکل دارند و مخالف سخنرانی آنها هستند. ما از آقایان علی مطهری، موسوی لاری، ابراهیم اصغرزاده، محسن مهرعلیزاده، نجفقلی حبیبی و احمد توکلی دعوت کرده بودیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: شنیده‌های ما حاکی از آن است که فرماندار، موافق برگزاری این همایش بوده اما شورای تامین استان اعلام مخالفت کرده است. آنها به ما جواب مکتوبی ندادند که مخالف هستند یا موافق و در کمتر از 48 ساعت به برگزاری همایش به ما اعلام کردند که مکان جلسه را عوض کنید زیرا قرار است قبل از همایش ما مراسم دیگری در همان سالن برگزار شود در حالیکه ما از 40 روز قبل اعلام کرده بودیم که این مراسم را در این سالن برگزار می‌کنیم، ما امکان تعویض سالن را نیز نداشتیم زیرا هماهنگی‌ها از قبل انجام شده بود.

شریف همچنین خاطرنشان کرد: ما حتی حاضر شدیم مراسم را یک ساعت دیرتر برگزار کنیم اما مسئولان سالن برگزاری همایش به ما گفتند که به آنها گفته شده که سالن را برای برگزاری این همایش در اختیار ما قرار ندهند در حالیکه موضوع همایش ما بررسی شعار سال از نظر دیدگاه‌ها و شاخص‌های مختلف بود.

دبیر کانون همبستگی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در پایان گفت: تشکل ما یک تشکل اصلاح‌طلب است و ما قبلا مواضع خود را صراحتا اعلام کرده بودیم، ما برای این همایش به دنبال کار جناحی نبوده بلکه درصدد تبیین شعار سال بودیم، ما به دنبال کمک به دولت بودیم اما مسئولان استانی با ما همراهی نکردند.


متن بیانیه کانون همبستگی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان:

مردم شریف و آگاه ایران
سال‌جاری از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان سال «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» نام‌گذاری شده است تا بتوان در سایه تفاهم بین دولت و ملت، کشور را از گزند آسیب‌های پیش رو محافظت نمود. در این بین تشکل‌های سیاسی و احزاب نیز که به عنوان یکی از لوازم مردم‌سالاری، واسطه بین حاکمیت و ملت محسوب می‌شوند، قادرند با جمع‌آوری و دسته‌بندی مطالبات شهروندان و انتقال آن به دولتمردان عامل وحدت بخش به حساب آیند. در این راستا «کانون همبستگی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان» تصمیم گرفت همایشی را با حضور و سخنرانی نمایندگان شاخص مجلس از جناح‌های مختلف و افراد صاحب‌نظر درعرصه سیاسی برگزار نماید.

هدف اصلی از برپایی این مراسم تبیین شاخص‌های مهم شعار سال بود. با توجه به اعلام آمادگی شعبه کانون در استان البرز مقرر گردید گردهمایی در سالن شهیدان نژاد فلاح که بزرگترین مرکز همایش واقع در استان البرز می‌باشد، برگزار گردد. بدین منظور مکاتبات لازم جهت هماهنگی با استانداری البرز در تاریخ ۱۳۹۴/۰۱/۲۵ و متعاقب آن با فرمانداری شهرستان کرج صورت پذیرفت و قرارداد اجاره سالن نیز پس از پرداخت هزینه آن منعقد گردید. مع‌الوصف بعد از اعلام اسامی سخنرانان و پس از آن‌که کارت‌های دعوت بین مردم توزیع گردیده بود و دست‌اندرکاران خود را آماده اجرای مراسم نموده بودند مسئولان ذی‌ربط در استانداری و فرمانداری اعلام نمودند که شورای تأمین با برگزاری آن مخالفت کرده و بهانه‌های واهی را برای فرار از مسئولیت خود طرح نمودند و بدین‌سان همایشی را که می‌توانست باعث نزدیکی گروه‌های سیاسی و ایجاد مفاهمه بین مردم و مسئولان گردد با چالش جدی مواجه نمودند. هرچند گفته می‌شود گروه‌های فشار با طرح درخواست‌های غیرقانونی و نامتعارف مانند تغییر سخنرانان و یا جابجایی محل برگزاری همایش عملاً در اتخاذ چنین تصمیمی دخالت داشته‌اند.

کانون همبستگی دانشجویان و فارغ التحصیلان ضمن اعتراض شدید به این اقدام غیرقانونی و محفوظ دانستن پیگیری حق خویش از مجاری قانونی، اعلام می‌دارد تداوم چنین برخوردهای تبعیض آمیز و غیرمدنی با احزاب و تشکل‌های سیاسی نتیجه‌ای جز تضعیف وحدت ملی و تنزل همدلی بین آحاد مردم نخواهد داشت. در این راستا از وزیر محترم کشور و رئیس شورای امنیت کشور تقاضا دارد دستور دهند مسئولان استان البرز توضیحات قانع کننده‌ای برای عدم موافقت با برگزاری این مراسم به این تشکل و افکارعمومی ارائه نمایند.

هم‌چنین کانون همبستگی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان از میهمانان ارجمندی که مترصد حضور در این همایش بودند و به ویژه سخنرانان گران‌قدر این مراسم آقایان حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی لاری، دکتر علی مطهری، دکتر نجفقلی حبیبی، دکتر ابراهیم اصغرزاده، دکتر محسن مهرعلیزاده و دکتر احمد توکلی عذرخواهی نموده و از اعلام آمادگی این عزیزان برای شرکت در این همایش تقدیر و تشکر می‌نماید و اطمینان می‌دهد تا دست‌یابی به حقوق حقه خود در برگزاری آزادنه مراسم از پای نخواهد نشست.
کانون همبستگی دانشجویان و فارغ التحصیلان




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024