شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 28.05.2015, 7:59

عربستان: ایران به دخالت در منطقه ادامه می‌دهد

وزیر امور خارجه سعودی گغت ایران به دخالت در امور کشورهای منطقه ادامه می دهد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث (العربیه)، عادل الجبیر در مصاحبه با این شبکه گفت: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) همواره برای برقراری روابط خوب با تهران تلاش می‌کنند اما ایران همچنان بر دخالت در منطقه و اجرای اقدامات خصمانه اصرار دارد.

وی گفت: همه ما خواهان روابط حسن همجواری با همه کشورها و در راس آنها ایران هستیم. همه ما در کشورهای عضو شورای همکاری در سی و پنج سال گذشته تلاش کردیم دست دوستی و همکاری به طرف ایران دراز کنیم، اما دخالت های ایران در امور داخلی کشورهای منطقه بیش از سی و پنج سال است که ادامه دارد.

این وزیر سعودی افزود: این دخالت ها در لبنان، سوریه، عراق، منطقه خلیج فارس و یمن ادامه دارد.

الجبیر بار دیگر  گفت: ایران اقدامات خصمانه ای علیه کشورهای منطقه انجام می دهد و از گروه های تروریستی حمایت می کند و عامل اقدامات منفی در برابر این کشورهاست.

این در حالی است که کشورهای منطقه هیچ اقدام مشابهی در برابر ایران انجام نخواهند داد.

الجبیر بدون اشاره به علت مخالفت عربستان با برگزاری کنفرانس گفتگوهای ژنو زیر نظر سازمان ملل افزود: عربستان از هر تلاش سیاسی برای حل بحران یمن حمایت می کند و به دنبال حمایت از ملت یمن و دولت قانونی این کشور است.

وزیر خارجه سعودی گفت: ما از هیچ تلاشی برای کمک به ملت یمن فروگذار نمی کنیم و برای مردم یمن کمک های انسانی ارسال می کنیم. ما از اینکه هر طرفی با توسل به زور بخواهد بر یمن مسلط شود، جلوگیری خواهیم کرد.

به گفته وزیر خارجه عربستان هر راه حلی در یمن باید بر اساس طرح شورای همکاری خلیج (فارس) و مصوبات کنگره گفتگوهای ملی یمن و قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت باشد.

منبع : خبرگزاری صداوسیما




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024