پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 28.04.2015, 18:25

توقیف یک کشتی تجاری توسط ایران در خلیج فارس

محل کشتی مرسک تیگریس پس از توقیف بر اساس اطلاعات وبسایت‌های مکان‌یاب کشتی‌های تجاری

بی بی سی فارسی

گزارش‌هایی از توقیف یک کشتی تجاری در تنگه هرمز و هدایت آن به سوی بنادر ایران توسط شناورهای نظامی این کشور منتشر شده است.
گزارش های اولیه از آمریکایی بودن این کشتی حکایت داشت، اما وزارت دفاع آمریکا می‌گوید که این کشتی مرسک تیگریس نام دارد و با پرچم جزایر مارشال در آبهای ساحلی ایران در حال حرکت بوده است.
سرهنگ استیون وارن، سخنگوی پنتاگون گفته است که یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا و یک جنگنده این کشور به نزدیکی محل حادثه اعزام شده اند تا شرایط را تحت نظر بگیرند.
هادی حق‌شناس، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران به خبرگزاری تسنیم گفته است که دادگاهی در ایران حکم توقیف کشتی مرسک تیگریس را به دلیل بدهی‌ای صادر کرده بود که مربوط به خط کشتیرانی “مرسک” است.
او گفت که موضوع توقیف را به مالک کشتی اطلاع داده اند و افزود: “معمولا صاحبان کالا یا بنادر یا ذینفعان به دلیل اینکه خط کشتیرانی بدهی داشته و آن را پرداخت نمی‌کنند، از طریق مراجع ذیصلاح پیگیر مطالبات خود می‌شوند... این کشتی نیز به همین دلیل و با حکم دادگاه توقیف شده و هم‌اکنون در حال هدایت به سوی بندر شهید باهنر است.”
خبرگزاری فارس هم به نقل از یک منبع آگاه نوشته: “این کشتی با پرچم جزایر مارشال که تحت حاکمیت آمریکا است قصد تردد داشته که توقیف می‌شود و خدمه آن اکثر اروپایی هستند و احتمال اینکه برخی از افراد آن آمریکایی باشند نیز وجود دارد.”
جزایر مارشال کشوری در اقیانوس آرام است که امور دفاعی آن را دولت آمریکا به عهده دارد.
شعبه شرکت کشتیرانی ریکمرس در سنگاپور که کشتی مرسک تیگریس را در اجاره دارد، با اشاره به شلیک تیرهای هشدار به سمت این کشتی در مورد سرنوشت ۲۴ خدمه آن ابراز نگرانی کرده است.
اطلاعات وبسایت وسل فایندر نشان می دهد که این کشتی عازم بندر جبل علی در امارات متحده عربی بوده است.
رویترز می گوید که این کشتی از بندر جده در عربستان سعودی می آمده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024