جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 27.03.2015, 13:28

سومین روز مذاکرات لوزان با دیدار وزرا آغاز شد

جمعه ۷ فروردین ۱۳۹۴
خبرگزاری مهر
سومین روز مذاکرات هسته‌ای ایران در لوزان با گفتگوهای وزرای امور خارجه ایران و آمریکا آغاز شد.
به گزارش گروه اعزامی مهر به لوزان، مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ١+۵ در لوزان با گفتگوهای وزرای خارجه ایران و آمریکا آغاز شد.
بر اساس این گزارش در این نشست محمد جواد ظریف، جان کری، حسین فریدون، علی اکبر صالحی، سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی و حمید بعیدی‌نژاد و همچنین ارنست مونیز، وندی شرمن و هلگا اشمید حضور دارند.
مذاکرات هسته‌ای ایران در حالی در روز‌های آینده ادامه خواهد یافت که وزرای امور خارجه برخی کشور‌ها برای ورود به لوزان اعلام آمادگی کرده‌اند. لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه امشب و لوزان فابیوس، وزیر امور خارجع فرانسه فردا وارد لوزان می‌شوند. فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس نیز برای حضور در مذاکرات اعلام آمادگی کرده است.
شنیده‌ها حاکی از آن است که مذاکرات تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت و طرفین در مباحث مختلف به طور جدی در حال مذاکره هستند و با توجه به راه حل‌های موجود، تنها تصمیم گیری‌های سیاسی و شنیدن صدای واحد از سوی طرف مقابل منجز به حصول نتیجه تا روز یکشنبه خواهد شد.
در صورت دست یابی به نتیجه، طرفین برخلاف برخی اظهارات رسانه‌های غربی‌ها فکت شیت یا سندی را منتشر نخواهند کرد و صرفا دست یابی به راه حل در تمام موضوعات برای آغاز نگارش متن توافق نهایی اعلام خواهد شد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024