جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 27.03.2015, 13:00

گفت‌و‌گوی تلفنی پوتین با روحانی نشانه نگرانی شدید مسکو از اوضاع یمن است

سخنگوی پوتین: گفت‌و‌گوی تلفنی پوتین با روحانی نشانه نگرانی شدید مسکو از اوضاع یمن است

جمعه ۷ فروردین ۱۳۹۴
ایرنا
سخنگوی رییس جمهوری روسیه با بیان اینکه کرملین برای حل مسالمت آمیز اوضاع یمن تلاش می‌کند، گفت‌و‌گوی تلفنی روحانی و پوتین را نشانه نگرانی شدید مسکو از وضعیت یمن دانست.
به گزارش ایتارتاس، «دیمیتری پسکوف» روز پنجشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: در گفت‌و‌گوی تلفنی رییس جمهوری روسیه با همتای ایرانی خود، پوتین بر اهمیت توقف فوری تهاجم نظامی به یمن و افزایش تلاش‌ها برای یافتن راه حل سیاسی و مسالمت آمیز برای پایان دادن به بحران آن کشور تاکید کرد.
وی ادامه داد: مسکو خواهان حل مسایل یمن از راه گفت‌و‌گو میان طرف‌های مناقشه است و از یافتن راهکار از این طریق حمایت می‌کند.
به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، حسن روحانی و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری ایران و روسیه، روز پنجشنبه در گفت‌و‌گوی تلفنی، به تفصیل درمورد وضعیت متشنج یمن تبادل نظر کردند.
پوتین بر ضرورت توقف فوری اقدامات نظامی در یمن و افزایش تلاش‌های صلح جویانه از جمله در چارچوب سازمان ملل برای یافتن راه حل صلح در مساله یمن تاکید کرد.
به گزارش رسانه‌های روسی تاکنون بیش از ۶۰ نفر در جریان بمباران‌های هواپیماهای رژیم سعودی و متحدان آن در یمن به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر مجروح شده‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024