سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 23.03.2015, 19:56

کاهش ۳.۷ درصدی واردات نفت چین از ایران در ماه فوریه

خبرگزاری فارس
داده‌های گمرکی که روز دوشنبه (امروز) منتشر شد، نشان می‌دهد واردات نفت خام چین از ایران در ماه فوریه در مقایسه با یک سال قبل، با کاهش ۳.۷ درصدی روبرو شد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، داده‌های گمرکی که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد میزان واردات نفت خام چین از ایران در ماه فوریه، در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، ۳.۷ درصد کاهش داشته است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این داده‌ها نشان می‌دهد که واردات نفت خام چین از ایران در ماه گذشته ۲.۰۴ میلیون تن یا‌‌ همان ۵۳۲ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز بوده است که به صورت روزانه در مقایسه با ماه ژانویه با افزایش ۱۳. ۵ درصدی روبرو بوده است.
موسسه پیش‌بینی و تحقیقات نفتی «تامسون رویترز» گزارش کرد که واردات نفت خام چین از ایران در ماه فوریه، ۲.۱۲ میلیون تن یا‌‌ همان ۵۵۲ هزار بشکه در روز بوده است. حجم این واردات از ایران احتمالاً در ماه مارس به بیش از ۶۵۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.
واردات ماه فوریه کمتر از میانگین واردات نفت خام چین از ایران در همین بازه زمانی در یکسال پیش می‌باشد. در آن زمان میانگین واردات نفت خام چین از ایران روزانه ۵۵۰ هزار بشکه در روز بود.
تحریم‌های غرب علیه ایران در اواخر سال ۲۰۱۳ به دنبال توافق موقت ژنو تحت عنوان برنامه اقدام مشترک تا حدود بسیار کمی کاهش یافت و به ایران اجازه داده شد تا زمان ادامه مذاکرات، روزانه یک میلیون بشکه نفت صادر کند و همین مسئله موجب شد که چین و هند در سال گذشته میلادی، واردات نفت خام خود از ایران را به ویژه در شش ماهه اول سال ۲۰۱۴ افزایش دهند.
در ماه فوریه، واردات نفت خام چین از عربستان با افزایش دو درصدی در مقایسه با سال گذشته میلادی به روزانه ۱.۱۴ میلیون بشکه در روز رسید.
واردات نفت خام چین از روسیه، ۶۹۹ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز بود که در مقایسه با سال گذشته، ۱. ۵ درصد کاهش داشته است. روسیه سومین تأمین کننده بزرگ نفت خام چین در سال گذشته میلادی بود و عربستان و آنگولا در جایگاه اول و دوم قرار دارند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024