شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Fri, 06.03.2015, 7:49

ريزگردها؛ آغازی برای سونامی سرطان در خوزستان

نماينده استان خوزستان در شورای عالی استان ها گفت: ريزگردها در چند هفته اخير هزاران خوزستانی را روانه بيمارستان‌ها کرده است که اين دليلی برای بروز سونامی سرطان در آينده است.
به گزارش ايلنا، سيف ا... پدين نماينده استان خوزستان در شورای عالی استان ها در نطق پيش از  دستور چهاردهمين اجلاس شورای عالی استانها گفت: متأسفانه ساکنين استان خوزستان  چند سالی است که ميزبان ميهمانی ناخواسته به نام ريزگردها هستند که ادامه حيات را برای آنها دشوار کرده است.
وی افزود: چند هفته ميزان آلودگی و ريزگردها در استان خوزستان ۶۶ برابر حد مجاز بود که کارشناسان محيط زيست و مراکز مربوطه طی بررسی‌های کارشناسی شده منشاء اين ريزگردها را علاوه بر بيابان‌های همسايه خشک شدن تالاب‌های مهم خوزستان مطرح کردند.
پدين ديگر دلايل بروز ريز گردها در اين استان را انتقال آب غير کارشناسی شده به جهت تأمين آب برای زيباسازی، تأمين نياز کشاورزی استان‌های مرکزی، استخراج نفت و گاز از تالاب‌های استان و همچنين خشکسالی چند سال اخير دانست.
به گفته وی ريزگردها در چند هفته گذشته هزاران خوزستانی را روانه بيمارستان‌ها کرده است و بدتر از آن ايجاد استرس و دلهره از ادامه اين بحران در بين مردم است که دليلی برای بروز سونامی سرطان در آينده است که حل اين معضل عزم جدی می طلبد.
وی با بيان اينکه مردم استان خوزستان خاک در حلقوم خود را تحمل و به آينده ای روشن اميدوارند، گفت: اختصاص بودجه مبارزه با ريزگردها از سوی مجلس شورای اسلامی مردم خوزستان را شادمان کرده است. بايد از مجمع نمايندگان استان خوزستان و نمايندگان خانه ملت برای اين موضوع تشکر کنم.
وی تصريح کرد: امروز مردم  استان های خوزستان، ايلام، کردستان و بوشهر از نمايندگان خود متشکر هستند که اتحاد لازم در تسريع بودجه مبارزه با ريزگردها را داشتند. وکلای ملت بايد بدانند که قلب تپنده ايران يعنی خوزستان ولايت‌مدار بيمار است و در صورت عدم درمان مناسب دچار ايست کامل می‌شود.
وی تاکيد کرد: مشکلات خوزستان تنها مختص ريزگردها نيست بلکه جاده‌های نامناسب علی‌رغم ترافيک سنگين به جهت وجود صنايع بزرگ نفت، گاز، پتروشيمی و همچنين بندر امام که يکی از مهمترين بنادر جهان است اما محروميت شهرهای آبادان و انديکا از داشتن گاز شهری بحثی دردآور است.
بنابر گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بين الملل شورای عالی استان ها وی در پايان تاکيد کرد: حال انتظار داريم مردم خوزستان که عشق به نظام و پايبندی به هيئت مقام معظم رهبری را به اثبات رسانيده اند آنها هم صداقت در خدمت‌رسانی به مردم شريف خوزستان و رفع قسمتی از مشکلات را به اثبات برسانند.
متاسفانه چندين ماه است که وزارت جهاد کشاورزی در قالب طرح خريد تضمينی محصولات کشاورزی اقدام به خريد ذرت کرده است اما تا به حال از پرداخت مطالبات کشاورزان سر باز زده است.
وی خطاب به وزير جهاد کشاورزی گفت: به نيکی می دانيم اين تنها منبع در آمد بخش عظيمی از جامعه می باشد. تا چه زمانی بايد کشاورزان عزيز چشم انتظار پرداخت مطالبات خود باشند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024