پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 06.03.2015, 7:44

آزادی ديپلمات ايرانی ربوده شده در يمن

وراحمد نیکبخت، دیپلمات ایرانی ربوده شده پس از ۲۰ ماه و ۲ روز اسارت به وطن بازگشت. وزیر اطلاعات در این باره تاکید کرد که به هیچ یک از پیش شرط های تروریست ها عملا پاسخ مثبتی داده نشد.
مهر،  نوراحمد نیکبخت دیپلمات ایرانی مستقر در صنعا که تیرماه سال گذشته در راه منزل خود به سفارت جمهوری اسلامی ایران در یمن، توسط گروههای تروریستی بین المللی ربوده شده بود، ساعتی پیشاز طریق فرودگاه مهرآباد به تهران بازگشت.
بر اساس این گزارش، نوراحمد نیکبخت پس از ورود به فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این لحظه برای من غیر قابل توصیف است، گفت: در تیرماه سال گذشته و در ساعت ۹:۲۰ صبح یکی از روزهای ماه رمضان که از خانه بیرون آمدم، در مسیر حرکت به سمت محل کارم در سفارت ایران در یمن دستگیر شدم.وی افزود: ۲۰ ماه و دو روز به طور کامل از تمام جهان بی خبر بودم؛ شرایط بسیار سختی بود و من درباره هیچکس حتی خانواده ام اطلاعی نداشتم.
وی همچنین گفت: هیچ شناختی از هویت آنها نداشتم و کسی را ندیدم؛ من در حین انجام وظایف دیپلماتیک خودم در صنعا توسط افراد مسلح ناشناس و تروریست ربوده شدم و مدتی را به عنوان گروگان در دست آنها بودم.
وزیر اطلاعات ایران در نشست خبری که در پاویون دولت پس از ورود نور احمد نیکبخت برگزار شد به خبرنگاران با بیان اینکه  نیکبخت دیپلمات کشورمان حدود ۲۰ ماه پیش در یکی از خیابان های پایتخت یمن گروگان گرفته شد، اظهار داشت: از همان لحظات اولیه که این اتفاق روی داد، دستگاههای مختلف در جمهوری اسلامی ایران احساس وظیفه کردند که در جهت پایان دادن به این گروگان گیری اقدام کنند؛ به ویژه وزارت اطلاعات که خود را مکلف به دفاع از شهروندان کشورمان به ویژه دیپلمات های ما در کشورهای دیگر می داند، وارد عمل شد.
علوی تصریح کرد: گروگان گیری یک دیپلمات که در کشور دیگری زندگی می کند و مشغول انجام وظایف دیپلماتیک است و فاقد هر گونه سلاح سرد و گرم بوده است، هیچ گونه ارزش نظامی، اطلاعاتی و عملیاتی خاصی ندارد و یک کار ساده و پیش پا افتاده است، اما همین آزادی و رهایی گروگان یک کار سخت و پیچیده است چون برای آزادی معمولا پیش شرط هایی را مطرح می کنند.
وی با اشاره به جنایات تروریست ها در کشورهایی که اقدام به گروگان گیری می کنند، گفت: آنها به راحتی سر گروگان ها را می برند یا آنها را زنده در آتش می سوزانند که تصایر دلخراش آنها را دیده ایم، حتی کشورهای قدرتمندی که اتباع آنها گرفتار تروریست ها می شود، بادستگاههای اطلاعاتی قوی خود موفق نمی شوند اتباع خود را آزاد کنند، اما افسران اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران موفق شدند با یک روش پیچیده اطلاعاتی و ترفندهای بدیع وارد عمل شوند و کار را به نحوی انجام دهند که به هیچ یک از پیش شرط های تروریست ها عملا پاسخ مثبتی داده نشد و آزادسازی دیپلمات عزیزمان بدون کمترین هزینه ای صورت گرفت. وی تاکید کرددستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی کوچکترین باجی به تروریست ها نخواهند داد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024