جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 06.03.2015, 7:26

برای دستيابی به توافق هسته‌ای بسيار نزديک شدیم

وزارت امور خارجه ايران ابراز اميدواری کرد که بزودی توافق هسته‌ای حاصل شود.
ايسنا، محمدجواد ظريف وزير امور خارجه ايران در گفت‌وگویی با آن‌کوری خبرنگار شبکه ان‌بی‌سی، گفت: ما معتقديم که به رسيدن به توافق بسيار نزديک هستيم.
او ادامه داد: ايران هيچ قصد و نيتی برای ساخت سلاح هسته‌ای ندارد. بزودی جهان اين مسأله را درمی‌يابد و همچنين به زودی توافقی انجام می‌شود که تحريم‌های اقتصادی برداشته می‌شود.
وزير امور خارجه ايران با تأکيد بر اين‌که «ايران به دنبال سلاح هسته‌ای نيست» گفت: ما نمی‌خواهيم سلاح هسته‌ای بسازيم زيرا بر اين باوريم که تسليحات هسته‌ای برای هيچ کس به خصوص ما امنيت به همراه نمی‌آورد.
ظريف اضافه کرد: اهداف هسته‌ای ايران برای پيشرفت‌های علمی و اين توافق به ضرر هيچ کس نيست.
او ادامه داد: ما به دنبال کار (مذاکرات) بر اساس چارچوب زمانی برای دستيابی به توافق هستيم. ما معتقديم که به دستيابی به توافق بسيار بسيار نزديک هستيم. البته جزئياتی وجود دارد که نياز است درباره آن تدابيری اتخاذ شود.
ظريف درباره سخنرانی بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم اسرائیل در کنگره آمريکا، ‌گفت: هيچ اعتباری برای پيش‌بينی‌های نتانياهو وجود ندارد که اعلام می‌کند ايران در طول يک يا دو سال آينده کلاهک هسته‌ای توليد می‌کند. آقای نتانياهو از سال ۱۹۹۲ مدعی شده و پيش‌بينی کرده است که ايران در طول ۲،۳ يا ۴ سال آينده سلاح هسته‌ای نيز خواهد ساخت.
ظريف در بخش ديگری از اين گفت‌وگو اعلام کرد که وی اميدوار است به توافقی دست يابند که ضمانت کند برنامه هسته‌ای ايران همواره صلح‌آميز است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024