چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 26.12.2014, 12:10

پایان اعتصاب غذای ۲۶ زندانی سیاسی کرد در زندان ارومیه

زندانیان سیاسی زندان ارومیه با تحقق بخشی از خواسته هایشان به اعتصاب خود پایان دادند.

یک فعال حقوق بشر به کمپین بین اللملی حقوق بشر در ایران گفت ۲۶ زندانی سیاسی کرد بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه که از تاریخ ۲۹ آبان ماه دست به اعتصاب غذا زده بودند با عملی شدن بخشی از درخواست هایشان به اعتصاب غذای خود  پایان دادند. تنهاعلیرضا رسولی از میان زندانیان اعتصاب کننده به دلیل بی توجهی مسولان به بیماری او و عدم انتقالش به بیمارستان همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد.

به گفتۀ این فعال حقوق بشر ۲۶ زندانی سیاسی کرد با تحقق بخشی از درخواست هایشان و قول مساعد مسولان برای رسیدگی به بقیۀ درخواست ها اعتصاب خود را روز اول دی ماه شکستند.

این فعال حقوق بشر به کمپین گفت در روزهای اخیر ۳۲ زندانی که با جرایم غیر سیاسی در بند زندانیان سیاسی (بند ۱۲) نگهداری می شدند به بندهای دیگر این زندان منتقل شده اند. در حال حاضر ۲۰ زندانی غیر سیاسی دیگر در این بند باقی مانده اند که مسولان زندان قول داده اند طی روزهای آینده آنها نیز به بندهای دیگر منتقل می شوند.

علاوه بر این ۱۳ زندانی سیاسی زندان مرکزی ارومیه که در بندهای دیگر با زندانیان جرایم پر خطر هم بند بودند به بند زندانیان سیاسی منتقل شده اند.

۳۰ نفر از زندانیان سیاسی کرد زندان ارومیه از روز ۲۹ آبان ماه در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرایم و حضور زندانیان پرخطر در بند زندانیان سیاسی و همچنین وضعیت شان در زندان اقدام به اعتصاب غذا کرده بودند. پس از گذشت چند روز از شروع اعتصاب یک نفر از این اعتصاب کنندگان به زندان دیگر منتقل شد و دو نفر دیگر با پایان دوران محکومیت شان از زندان آزاد شدند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024