جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 20.12.2014, 10:39

وزیر دفاع: موضوع موشکی ایران روی میز مذاکره هسته‌ای قرار نخواهد گرفت

وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح ایران  تأکيد کرد که جمهوری اسلامی  در ميان کشورهای دارای توان موشکی در جايگاهی مناسب، و بعد از آمريکا، روسيه و چين قرار دارد.
ايسنا ، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جايگاه ایران در ميان کشورهای جهان از نظر قدرت موشکی گفت: ايران در ميان کشورهای دارای توان موشکی دارای جايگاه مناسبی است و در جايگاه پس از امريکا، روسيه و چين، قرار دارد.
وی افزود: ما متناسب با تهديدات احتمالی عليه کشور، تلاش کرده‌ايم تا برد موشک‌های‌مان را افزايش دهيم و در اين زمينه ما به بردهای لازم رسيده‌ايم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تلاش می‌کنيم تا دقت اصابت موشک‌ها و ماندگاری آن‌ها را افزايش بدهيم و موشکهای‌مان را رادار گريز نماييم.
امنيت ملی مهم است حتی اگر تهديد آنسوی مرز باشد
وزير دفاع در مصاحبه یی درباره ی اظهارات وزير خارجه عراق مبنی بر اين‌که کشورش مانعی ندارد که هواپيماهای ايرانی مواضع داعش را در اين کشور هدف قرار دهند؛ و اين‌که آيا هواپيماهای ايرانی بر فراز عراق پرواز کرده و مواضع داعش را هدف قرار داده اند، اظهار کرد: امنيت ما برای ما مهم است، حتی اگر جريانی خارج از مرزهای ما بخواهد تهديدی را برای ما ايجاد کند. خط قرمز ما امنيت ملی ما است.
هيچ اراده‌ای نمی‌تواند موضوع موشکی را روی ميز مذاکره هسته‌ای بگذارد
وزير دفاع در پاسخ به سوالی درباره تلاش‌های آمريکا و گروه ۱+۵ برای وارد کردن موضوع سامانه‌های موشکی ايران در مذاکرات گفت: آن‌چه که امروز با ۱+۵ درباره آن مذاکره می‌کنيم صرفا موضوع هسته‌ای است و به غير از موضوع هسته‌ای هيچ موضوع ديگری در دستور کار قرار نگرفته و نخواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: بخش موشکی مربوط به توان دفاعی جمهوری اسلامی  است و اين موضوعی است که ما تصميم می‌گيريم چه باشد و چه نباشد؛ و هيچ اراده‌ای نمی تواند خارج از اراده ما خودش را بر تصميماتی که که ما در اين حوزه می‌گيريم اعمال کند؛ و اساسا هم موضوع موشکی در بحث مذاکرات هسته‌ای در هيچ زمانی از طرف ما پذيرفته نشده است، و الان هم طرف مقابل اصراری بر اين موضوع ندارد، و به عبارتی پذيرفته که جزو مقوله‌های مورد مذاکره نيست.
خط قرمز ما امنيت ملی و عتبات متبرکه در عراق است

وی تأکيد کرد: اين را ما صراحتا اعلام کرديم که در عراق عتبات متبرکه خط قرمز جمهوری اسلامی  است، اگر داعش يا هر جريان مسلحی بخواهد اين مراکز را تهديد کنند، جمهوری اسلامی وارد خواهد شد.وی گفت: ما مرزی داريم که برای‌مان مهم است، اگر داعش بخواهد از اين منظر وارد مرز يا حريم ما شود حتما با آن مقابله خواهيم نمود، ولی امروز ما نيازی به آن نمی بينيم؛ آنچه هست اگر دولت عراق به صورت رسمی از ما کمک بخواهد حتما اين اقدام را انجام خواهيم داد.
وی در پاسخ به سؤالی درباره تهديدهای مستقيم آمريکا و اسرائیل در سال‌های گذشته مبنی بر هدف قرار دادن تأسيسات هسته‌ای و ساير تأسيسات، گفت: ما هيچ برهه‌ای را سراغ نداريم که به نوعی آمريکايی‌ها و اذناب آنان در جهت تضعيف نظام ما اقدامات عملی فروگذار کرده باشند.
آمادگی ایران برای بازدید بازرسان آژانس از منطقه مریوان
وی با اشاره به ادعاهای واهی آژانس درباره فعالیت هسته‌ای ایران گفت: اخیرا آژانس ادعا کرد که ایران در منطقه مریوان، اقدام به انجام تستی کرده است. به همین دلیل از ما درخواست کردند تا این منطقه را مورد بازرسی قرار دهند. ما نیز با اعلام آمادگی در این زمینه از آژانس پرسیدیم که مریوان کجاست و چه فعالیتی در آن انجام می شود و بیایید این منطقه را بازرسی کنید. آن‌ها مصرانه پیگیر این موضوع بودند. ما در مرحله اخیر مذاکرات، اعلام کردیم که بیایید و این منطقه را مورد بازرسی قرار دهید. آنها پاسخ دادند که ما نیازی نداریم مریوان را ببینیم.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024