جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 15.12.2014, 17:32

اعزام سعید رضوی‌فقیه با دستبند و پابند به دادسرای اوین

سعید رضوی فقیه، روزنامه نگار زندانی، صبح دیروز برای تفهیم اتهامات تازه به دادسرای اوین انتقال یافت؛ انتقالی که در برخوردی توهین آمیز و خلاف شان زندانیان سیاسی، همراه با دستبند و پابند صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار کلمه، این زندانی سیاسی که برای صبح روز یکشنبه از سوی شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین احضار شده بود، توسط بازپرس خورشیدی مورد تفهیم اتهام گرفت.

دادسرا اتهام اجتماع و تبانی و اخلال در نظم عمومی از طریق برگزاری تجمعات غیرقانونی را به وی تفهیم کرده است؛ اتهاماتی که مصداق آنها سخنرانی این روزنامه‌نگار در شهر همدان اعلام شده است.

رضوی فقیه پیش از این هم در خصوص آن سخنرانی، در دو عنوان اتهامی توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

ماموران زندان، این روزنامه‌نگار زندانی را صبح روز یکشنبه با دست‌بند و پابند از زندان رجایی‌شهر به دادسرای اوین منتقل کردند تا در بازپرسی شعبه دوم دادسرای شهید مقدسی اوین مورد تفهیم اتهام قرار گیرد.

بنابر ادعای بازپرس پرونده، ۱۳ نفر دیگر از دعوت‌کنندگان و میزبانان وی در همدان نیز احضار و بازجویی شده‌اند.

رضوی فقیه سال گذشته پس از سخنرانی در همدان بازداشت شد و حکم یک سال حبس وی در پرونده قبلی، اجرا شد. او از آن زمان در زندان رجایی‌شهر کرج محبوس است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024