سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Mon, 15.12.2014, 22:59

وزارت خارجه ایران گروگانگیری سیدنی را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ايران با محکوم کردن گروگانگيری روز دوشنبه در سيدنی استراليا گفت: توسل به شيوه‌های ضد انسانی و ايجاد رعب و وحشت به‌نام دين رحمانی اسلام تحت هيچ شرايطی توجيه‌پذير نيست.
ايسنا: مرضيه افخم با ابراز تعجب از انتشار اخبار غيردقيق و ناقص در مورد اين پناهنده ايرانی گفت: سوابق و شرايط روحی - روانی اين فرد که نزديک به دو دهه قبل به استراليا پناهنده شده، مکرراً با مقامات استراليا مطرح شده است و وضعيت وی برای مسوولان ذی‌ربط آن کشور کاملا روشن بوده است.
در پی حمله مسلحانه به رستورانی در سيدنی استراليا و نصب شدن پرچم‌های سياه و سفيد شبيه پرچم داعش بر پنجره‌های آن، گروگان‌گيری در مرکز سيدنی در ساعات اوليه بامداد به وقت محلی آغاز شد.بر اساس آخرين اخبار گروگان گيری پس از نزديک به ۱۷ ساعت پايان گرفته در حالی که چندين برانکار از محل گروگان‌گيری خارج شده است. به گزارش پليس چندين تن زخمی شده‌اند و سی‌ان‌ان گزارش کرده است که دو نفر در جريان حمله پليس به کافه کشته شده‌اند و سه نفر جراحت جدی برداشته‌اند.
به نقل از شبکه اسکای نيوز، بر اساس گزارش منابع استراليايی، فرد گروگان‌گير يک پناهجو به نام “هارون مونس” و دارای سابقه جنايی بوده است. شبکه ای.بی.سی استراليا گزارش داد که پليس نيوساوت ولز کشته شدن مظنون گروگان‌گيری را تاييد کرده است.
اين فرد ۴۹ ساله ۱۹ سال پيش وارد استراليا شده بود و به دست داشتن در قتل همسر سابقش متهم و با وثيقه آزاد بوده است. او به دليل فرستادن نامه‌های توهين آميز برای اعضای خانواده سربازان استراليايی که در افغانستان کشته شده بودند، محکوم شده و همچنين با حدود ۴۰ اتهام تعرض جنسی نيز روبه‌رو بود.متهم که ظاهرا مليت دوگانه استراليايی-ايرانی داشت و همه نوع جرم و اتهام عليه وی منتشر شده، پيش از اين شيخی خودخوانده با نام اصلی “محمد حسن منطقی” بوده است.
گزارش شده است که حدود ۱۰ کارمند در اين رستوران بودند و ۳۰ مشتری نيز حضور داشتند. در پی اين حادثه ساختمان‌های مجاور منطقه تجاری مرکز سيدنی تخليه شد و نيروهای امنيتی منطقه را تحت محاصره قرار دادند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024